معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

تعاون، اصل مهم پیشرفت جامعه/ تلاش برای گسترش تعاونی ها و نجات اقتصاد کشور

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی به یک دیگر کمک کرده تا با دانش و اطلاعات یکدیگر بهره وری از منابع را افزایش دهیم.

حمید کلانتری معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ تعاون را به معنای هم‌ بستگی، مشارکت و اداره جمعی جامعه دانست و گفت: اگر در جامعه‌ای رابطه‌ی بین مردم و مسوولان صادقانه باشد و یک هدف را دنبال کنند می توان گفت آن جامعه دارای سرمایه اجتماعی است.

کلانتری با اشاره به احتکار‌های اخیر و منافع شخصی برخی افراد افزود: در صورتی که مردم و مسئولان تنها منافع شخصی را در نظر بگیرند و به فکر اقشار گوناگون جامعه نباشند، در جامعه روحیه تعاون و همکاری رواج نیافته و سرمایه اجتماعی در جامعه وجود ندارد.

وی با تاکید بر تعاون و همکاری در جامعه افزود: اگر تمام کشور ایران یک تعاونی شود و همه سهامداران و مدیران این تعاونی مردم باشند و اعضا به یکدیگر کمک کرده و پشتیبان یکدیگر باشند به راحتی مشکلات جامعه حل خواهد شد.

معاون امورتعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هفته تعاون و بهره وری کم از منابع گفت: هفته تعاون باید نماد گسترش فرهنگ یاری و همکاری و مشارکت در جامعه باشد و همه سازمان‌های دولتی وبخش‌های خصوصی به یک دیگر کمک کرده تا با دانش و اطلاعات یکدیگر بهره وری از منابع را افزایش دهیم و برای نجات اقتصادکشور تلاش کنیم.

کلانتری نیز تعاون را کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های کوچک و بزرگ کردن این توانایی‌ها و رقابت پذیر کردن واحد‌های کوچک بزرگ و متوسط با بنگاه‌های بزرگ اقصادی دانست و خاطر نشان کرد: تمام اصناف جامعه از جمله زنان خانه دار با همکاری یک دیگر می توانند محصولات غذایی پوشاکی و فناوری‌های خود را با کمک یکدیگر برای فروش و... آماده کنند.

انتهای پیام/ی

تعاون به معنای هم‌ بستگی، مشارکت و اداره جمعی جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار