بحران کم آبی در ۲۸۵ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری

۲۸۵ واحد صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری با بحران کم آبی مواجه است.

بحران کم آبی در ۲۸۵ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علیرضا شفیع‌زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی، از مجموع ۴۷۴ واحد صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی استان، ۲۸۵ واحد آن با بحران کم آبی مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر، آبرسانی به شهرک‌های صنعتی سفیددشت و فرادنبه شهرستان بروجن به صورت سیار و با ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ متر مکعب برای مصارف صنعتی، انجام می‌شود.

شفیع‌زاده ادامه داد: آب بخش صنعتی و شرب شهرک‌های صنعتی استان از طریق ۲۷ حلقه عمیق تأمین می‌شود که چاه‌های شهرک صنعتی سفید دشت و فرادنبه به طور کامل خشک و دبی آب مابقی نیز با کاهش محسوس همراه شده است.

وی گفت: اتصال شبکه آبرسانی بن به بروجن، تنها راه برون رفت از بحران کم آبی شهرک‌های صنعتی استان می‌باشد.

شفیع‌زاده افزود: در صورتی که سهمیه آب تخصیصی شبکه بن به بروجن تا بهار سال آینده محقق نشود، شهرک صنعتی شهرکرد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی، با بیان نیاز هر هکتار شهرک صنعتی به چهار دهم لیتر در ثانیه آب، اضافه کرد: شهرک صنعتی شهرکرد با بیش از ۳۲۲ هکتار مساحت به ۱۳۰ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد و هم اکنون با کمبود ۱۰۵ لیتر آب در ثانیه مواجه است.

به گفته شفیع‌زاده؛ در حال حاضر ۲۴ شهرک و ناحیه‌ صنعتی دارای سند ثبتی و با مساحتی بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ هکتار در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

انتهای پیام/خ

آبرسانی سیار به شهرک‌های صنعتی شهرستان بروجن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار