کاهش زمان رسیدگی و تعیین علت فوت در پزشکی قانونی قزوین

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: زمان رسیدگی و تعیین علت فوت در موارد تحت بررسی و آزمایش اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی استان به کمتر از نصف کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ دکتر بهزاد ولیزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به کاهش زمان رسیدگی و تعیین علت فوت گفت:در دو سال اخیر با توجه به تغییرات ایجاد شده در فرایند‌ها و روش استخراج دارو‌ها و سموم و جذب یک متخصص آسیب شناسی پاره وقت زمان حاضر شدن آزمایشات کاهش چشمگیری یافته است.

ولیزاده اضافه کرد: در پرونده‌های تحت بررسی و آزمایش این زمان به کمتر از نصف رسیده است و این امردر پیشگیری از اطاله رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع قضایی تاثیر قابل توجهی دارد.

وی گفت: اداره کل پزشکی قانونی در شهر‌های الوند، قزوین، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا شعبه دارد، اما به دلیل کمبود پزشک نتوانسته ایم اداره پزشکی قانونی را در شهر‌های دارای حوزه قضایی مانند آوج و آبگرم افتتاح کنیم.

ولیزاده همچنین از راه اندازی مراکز ساماندهی صدور جواز دفن در شهر‌های قزوین، تاکستان، الوند، آبیک و بویین زهرا خبر داد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی، بیشترین حجم مراجعان به پزشکی قانونی مربوط به معاینات بالینی با بیش از ۳۰ هزار پرونده است و شایعترین آن‌ها مربوط به نزاع و ضرب و جرح است که طبق گزارش واحد آمار ۹ هزار و ۷۵۶ پرونده نزاع و ضرب و جرح در سال گذشته در پزشکی قانونی قزوین ثبت شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همچنین در ادامه گفت: رتبه استان در همسر آزاری و کودک آزاری بالاست که باید برای کاهش این آسیب‌های اجتماعی تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/

زمان تعیین علت فوت در پزشکی قانونی قزوین به کمتر از نصف کاهش یافته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار