فرجی راد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد؛

رابطه نزدیک استیضاح ترامپ با دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی گفت: استیضاح ترامپ در گرو روشن شدن وضعیت پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است.

احتمال استیضاح ترامپ ضعیف استعبدالرضا فرجی راد مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره  به انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا و احتمال استیضاح ترامپ با برتری دموکرات ها،اظهار کرد: در بین دموکرات‌ها  نسبت به استیضاح  رئیس کاخ سفید دو دستگی وجود دارد، چراکه  اگر ترامپ استیضاح شود مایک پنس تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا  جانشین وی  می شود.

مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: مایک پنس فردی بسیار تندرو، جزء گروه های مذهبی افراطی و محافظه‌کار  است، بنابراین بسیاری از دموکرات ها ترجیح می دهند که  ترامپ بماند زیرا با توجه  به ایراداتی که بر وی وارد است، قطعا شانس جمهوری خواهان در انتخابات بعدی ضعیف می شود و این خود فرصتی مناسب است که می توان از آن به نحو احسن استفاده کرد. 

وی با اشاره به اینکه جمهوریخواهان در رابطه با مسائل اخلاقی تمایلی برای استیضاح ترامپ ندارند،ادامه داد:پیگیری های رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق دربارۀ دخالت  روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد که ممکن است  نتایج آن به استیضاح ترامپ نرسد. 

فرجی راد افزود: نباید استیضاح  ترامپ را خیلی جدی گرفت مگر اینکه مسئله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به جاهای  مهمی برسد،  زیرا  فشار اصلی بر رئیس جمهور آمریکا از این ناحیه خواهد بود.

وی گفت:اگر نتایج  کار مولر منجر به پرس و جو از ترامپ شود،در صورت پاسخ های اشتباه  وی  مسئله پیچیده تر می شود.

مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد:از آنجایی که دخالت روسیه در انتخابات آمریکا  برای امنیت ملی این کشور حائز اهمیت است،با روشن شدن ابهام پرونده، موضع جمهوری خواهان هم نسبت به ترامپ تغییر خواهد کرد. 

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار