ترامپ از اعتماد رهبر کره شمالی قدردانی کرد!

در حالی که مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ به بن‌بست رسیده رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از اعتماد کیم جونگ اون استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از اعتماد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قدردانی کرد و خطاب به او در صفحه توئیتر خود نوشت "با هم موفق خواهیم شد".

دونالد ترامپ خطاب به رهبر کره شمالی ابراز اطمینان کرد که با کمک هم می‌توانند مذاکرات فعلی را درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به نتیجه برسانند.

در حالی که مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره زرادخانه هسته‌ای کره شمالی به بن‌بست رسیده است، دونالد ترامپ در توئیت خود نوشت:" کیم جونگ اون اعتماد خلل ناپذیر خود را به ترامپ نشان داد. ممنون از کیم. ما با هم موفق خواهیم شد".

رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود با چونگ ایوی یونگ مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کره جنوبی بر تعهد خود برای پاکسازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

این مقام کره جنوبی تاکید کرد کیم جونگ اون به رغم همه مشکلات ابراز اطمینان کرده است که اعتمادش به ترامپ تغییر نکرده است.

کره جنوبی تلاش می‌کند به تلاش‌های دیپلماتیک برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی که از نشست دوازدهم ژوئن سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور آغاز شد، جان تازه‌ای ببخشد.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در این نشست بر سر خلع سلاح کامل شبه جزیره کره به یک توافق بسیار مبهم دست یافتند. این رویداد امید‌ها را برای پاکسازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای افزایش داد. در این نشست رهبر کره شمالی قول داد در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی و پایان یافتن رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی، برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای تلاش کند با این حال در این نشست و بیانیه پایانی آن به چگونگی این تلاش‌ها و همچنین جدول زمانی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی اشاره‌ای نشد و نحوه تحقق مفاد این بیانیه و تعیین جدول زمانی آن به مذاکرات بعدی موکول شد.

این دستورالعمل مبهم انتظارات کارشناسان و تحلیلگران را برآورده نکرد چرا که در بیانیه مشترک سران آمریکا و کره شمالی بر ضرورت این مسئله تاکید نشده است که خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، آن گونه که آمریکا پیش از نشست سنگاپور مرتب بر آن تاکید می‌کرد، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر باشد.

در نشست سنگاپور رهبر کره شمالی هرگز به طور علنی قول نداد که فعالیت‌های مراکز ساخت موشک در کشورش را متوقف خواهد کرد. او تنها متعهد شد که برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای بکوشد. کیم جونگ اون همچنین تعهد نکرد که به طور یکجانبه کشورش را خلع سلاح خواهد کرد.

ترامپ همچنین در پیامی دیگری در صفحه توئیتر خود نوشت: دولتِ در عمق (مجموعه‌ای از اشخاص و نهاد‌های پرنفوذ و تصمیم گیرنده در دولت) و چپگرا‌ها و ابزار‌های آنها، رسانه‌های جعلی، دیوانه شده اند و نمی‌دانند چه می‌کنند. رشد اقتصاد بی سابقه است، میزان اشتغال زایی تاریخی است، به زودی دو قاضی دیوان عالی منصوب می‌شوند و شاید برخی از اسرار درباره فساد‌های مالی مضاعف از حالت طبقه بندی شده خارج شود.

انتهای پیام/

توئیت جدید ترامپ خطاب به رهبر کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر ترامپ
آخرین اخبار