آیین بزرگداشت شاعر فقید دیلمی

آیین بزرگداشت هنرمند، شاعر و خبرنگار پیشکسوت بندر دیلم استان بوشهر مرحوم غلامرضا کپتان با حضور اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) این شهرستان برگزار شد.

آیین بزرگداشت شاعر فقید دیلمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امام جمعه دیلم روز پنجشنبه در این آیین گفت: پیشکسوتان ارزشمند‌ترین سرمایه‌های جامعه و چراغی برای ادامه دهنده آینده محسوب می‌شوند و باید قدردان آنان باشیم.

حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری افزود: هنرمندان و بویژه شاعران در پویایی جامعه و زنده نگه داشتن زبان و فرهنگ هر سرزمینی تاثیر بسزایی دارند و مرحوم کپتان یکی از چهره‌های موثر در تعلیم و تربیت و هنرمندی بود که در حفظ و حراست زبان و فرهنگ دیار خود از هیچ کوششی دریغ نکرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم نیز گفت: کپتان یکی از هنرمندانی بود که در تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضوری فعال و پررنگ داشت و مشوق بسیار خوبی در انجمن ادبی و جامعه هنری و راهنمای دلسوزی برای حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بود.

زهره محنایی افزود: بزرگان و ادیبان بهترین الگو برای فرزندان هر جامعه‌ای هستند و از دانش و اطلاعات آن‌ها برای پیشرفت علمی و فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت واگذاری قسمتی از آرامستان شهرستان بنام قطعه هنرمندان تقدیر کرد.

در این آیین شاعران یادوخاطره مرحوم غلامرضا کپتان را گرامی و اشعار در وصف این شخصیت قرائت کردند.

غلامرضا کپتان در سال ١٣٢٢ در شهرستان دیلم متولد شد و درسال ١٣٤٤ از دانشسرای آموزش پرورش بوشهر فارغ التحصیل و همزمان کار خود را با مدیریت در دبستان هدایت این شهر آغاز کرد و از سال ١٣٤٧ به مدت سه سال مدیریت دبستان داریوش بندر دیر استان بوشهر را برعهده داشت.

این شاعر فقید از سال ١٣٤٢ به سرودن اشعار کلاسیک روی آورد و اولین دفتر شعرش به نام 'طوفان حوادث' را در سال ١٣٦٣ در انتشارات دهدار تهران به چاپ رساند و ۲ کتاب نیز به نام‌های 'انوار حسینی' و 'معراج واؤه‌های نظم' را نیز توانست گردآوری و چاپ کند.

انتهای پیام/م

بزرگداشت شاعر فقید دیلمی برگزار شد

برچسب ها: شعر ، اخبار هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.