از سرگیری فعالیت تنها فرودگاه عملیاتی پایتخت لیبی

تنها فرودگاه عملیاتی طرابلس، پایتخت لیبی، روز پنجشنبه فعالیت خود را از سر گرفت.

از سرگیری فعالیت تنها فرودگاه عملیاتی پایتخت لیبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام وزارت ترابری دولت وحدت ملی لیبی، تنها فرودگاه عملیاتی طرابلس، پایتخت لیبی، روز پنجشنبه فعالیت خود را از سر گرفت.

این فرودگاه روز 31 اوت به دنبال درگیری هایی که منجر به کشته شدن 63 نفر در نزدیکی پایتخت شد، تعطیل شده بود. از سرگیری فعالیت فرودگاه طرابلس 48 ساعت بعد از امضاء توافق آتش بس میان شبه نظامیان رقیب، تحت نظارت سازمان ملل میسر شده است. گروه های رقیب در روزهای گذشته در جنوب پایتخت با هم درگیر بودند.

بر اساس این توافق که تا این لحظه از جانب طرفهای امضا کننده رعایت شده است، علاوه بر پایان مخاصمه، فرودگاه میتیگا واقع در شرق طرابلس نیز بازگشایی می شود. میلاد معاتوق، وزیر ترابری دولت وحدت ملی لیبی گفت: پروازها به تدریج از سر گرفته می شوند. از سوی دیگر اداره هوانوردی غیر نظامی لیبی نیز از هماهنگی های لازم با شرکت های هواپیمایی برای از سرگیری پروازها خبر داده است.

هفته گذشته دستکم سه راکت در نزدیکی این فرودگاه منفجر شدند. همین اتفاق باعث شد که پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآیند و هواپیماها به فرودگاه مصراتا در 200 کیلومتری طرابلس هدایت شوند.

فرودگاه میتیگا یک پایگاه نظامی قدیمی است که به عنوان جایگزین فرودگاه بین المللی طرابلس از آن استفاده می شود. فرودگاه بین المللی طرابلس در سال 2014 بر اثر درگیری ها آسیب های زیادی دید. از آن زمان به بعد فقط شرکت های هواپیمایی داخلی در لیبی فعال هستند و به مقاصد داخلی و برخی مقاصد خارجی از جمله تونس و ترکیه مسافران را منتقل می کنند. به دلایل امنیتی هواپیماهای متعلق به شرکت های هواپیمایی لیبیایی اجازه پرواز بر فراز کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار