بهبود وضعیت پارک ملی گلستان با اختصاص ۲۵ میلیارد ریال

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اختصاص ۲۵ میلیارد ریال به پارک ملی گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اولین جلسه کمیته فنی شورای راهبری پارک ملی گلستان گفت: در پارک ملی گلستان به عنوان ذخیره گاه زیست کره اقداماتی برای بهبود وضعیت این پارک آغاز شده است و این اعتبارات نیز برای بهبود وضعیت در  دو بخش حفاطتی و تجهیز ساختمان های محیط بانی اختصاص یافت.

وی افزود: ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته برای بهبود امکانات و تجهیزات حفاظتی پارک، تجهیزات نوین شیوه‌های حفاظتی، تکمیل مطالعات و ۱۰ میلیارد ریال نیز به منظور تجهیز ساختمان‌های محیط بانی هزینه خواهد شد.

ظهرابی ادامه داد:  تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده از شیوه های نوین حفاظتی در پارک ملی گلستان امضا شد و در مرحله نخست با مشارکت این وزارت خانه و سازمان محیط زیست پایش و اطلاع رسانی حریق در مناطق حساس اجرا میشود.

در این جلسه مشکلات موجود در پارک ملی گلستان مانند کمبود سامانه های پایش حیات وحش و تجهیزات مرتبط با آن،  نابسامانی تفرجگاه  ها، شکار غیر قانونی، خطرات ناشی از آتش سوزی جنگل بررسی شد و اساسنامه شورای راهبری پارک ملی گلستان با حضور اعضا به تصویب رسید.

پارک ملی گلستان منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی با تنوع زیستی غنی است که به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/فا

به پارک ملی گلستان ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.