افزایش تولید محصولات زراعی در سال بی آبی با مدیریت منابع آب

فرماندار شهرستان کارون گفت: با مدیریت منابع آب در سال بی آبی موفق شدیم از کاهش محصولات زراعی جلوگیری کرده و سبب افزایش آن ها شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی برداشت رطب و خرما که به میزبانی روستای ابودبس این شهرستان برگزارشد بیان کرد: شهرستان کارون پس از برگزاری موفقیت آمیز جشنواره برداشت انگور، حال جشنواره استانی برداشت خرما را با استقبال بی نظیر میهمانان داخلی و خارجی برگزار نمود.

وی اذعان داشت: علیرغم گرمای شدید و طاقت فرسا و نیز کمبود منابع آبی با مدیریت صحیح آب و نیز از جمله؛ اجرای ۸۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار و همکاری شایسته کشاورزان، توانستیم در تولید محصولات شیرین خود از جمله انگور، خرما و سایر میوه ها و تولیدات کشاورزی افزایش تولید داشته باشیم.

خنفری تصریح کرد: مرغوب ترین نوع خارک، رطب و خرمای برحی در سواحل شرقی رودخانه کارون تولید می شود که بسیار شیرین و دانه درشت است.

فرماندار کارون در خصوص وجه تسمیه روستای ابودبس اظهار داشت: دبس یعنی شیره خرما و شیرین ترین شیره خرما از گذشته های دور در همین روستا تولید شده است.

این مقام مسئول همچنین علت شیرین بودن خرمای ساحل شرقی کارون را نزدیکی این نخلستان ها به آب رودخانه عنوان کرد و افزود: قبل از اینکه آب اراضی شور را طی کند این نخلستان ها را آبیاری می کند.

معصومه خنفری هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت های استان و حمایت از تولید عنوان کرد و اظهار کرد: خوزستان رتبه دوم تولید و رتبه اول صادرات خرما در کشور را دارد و می توان با حمایت از نخلداران، توسعه نخیلات و معرفی بهترین نمونه های خرما و صنایع جانبی آن، در افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی مبتنی بر ظرفیت های داخلی تاثیرگذار بود.

وی در پایان از تمامی عوامل دست اندرکار برگزاری این جشنواره و حمایت های بی دریغ استاندار خوزستان تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است؛ این جشنواره به همت فرمانداری کارون و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان و حمایت استانداری خوزستان به مدت ۲ روز در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ۹۷ در روستای ابودبس شهرستان کارون برگزار گردید و شهرستان های خرماخیز استان نیز در این جشنواره انواع خرماها و صنایع جانبی آن، صنایع دستی و موسیقی های بومی محلی خود را به معرض نمایش گذاشتند که با استقبال بی نظیر مهمانان داخلی و خارجی مواجه گردید. برگزاری سمینار علمی، تقدیر از نخلداران نمونه استان، نخلستان گردی و برداشت خرما از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

انتهای پیام/گ

مدیریت منابع آب در تولید محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.