فرماندار ساوه:

تقویت اقتصاد روستایی زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور است/ اشتغال روستایی از اهداف دولت

فرماندار شهرستان ساوه گفت: تقویت اقتصاد روستایی زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور است و این مهم بایستی در دستور کار شوراهای اسلامی روستاها قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از استانداری مرکزی، محمد بهاروند با اشاره به نقش روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روستاییان و عشایر از اقشار تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که در راستای تداوم و حفظ انقلاب همواره در عرصه حضور داشتند و با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از زیرساخت‌ها در روستاها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال روستایی از اهداف دولت است، تصریح کرد: اعطای تسهیلات با نرخ شش درصد نیز در حمایت از اشتغال روستایی با بازپرداخت طولانی مدت از دیگر سیاست‌های حمایتی دولت در تقویت اقتصاد روستایی و ایجاد شغل پایدار است.

بهاروند عنوان کرد: ایجاد شغل در روستا موجب وابستگی بیشتر اهالی به سکونت در روستا شده و از مهاجرت به شهر جلوگیری می‌کند.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه شوراها مدیر روستاها هستند و در توسعه اقتصاد روستایی نقش به سزایی دارند، گفت: شوراهای روستایی با جذب سرمایه‌گذار و تعریف طرح‌های تولیدی باید زمینه تثبیت جمعیت روستایی را فراهم کنند.

وی کمک به توسعه روستایی را زمینه ساز توسعه کشور دانست و افزود: روستاها مولد اشتغال هستند و ایجاد شغل برای جامعه روستایی موجب رونق این نقاط و توسعه بیشتر می شود. 

فرماندار ساوه با اشاره به مشکلات جاده ای بخش نوبران گفت: در سفر استاندار مرکزی به بخش نوبران و با پیگیری های استاندار مرکزی اعتبار لازم برای تکمیل مسیر غرق آباد به نوبران پیش بینی شده و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد اتمام این پروژه باشیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های فرماندار ساوه درباره تقویت اقتصاد روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.