برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ريزی هيأت های مذهبی دهه اول ماه محرم

جلسه هماهنگی و برنامه ريزی هيأت های مذهبی دهه اول ماه محرم در قصرشیرین برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلسه هماهنگی و برنامه ريزی هيأت های مذهبی دهه اول ماه محرم امروز در سالن جلسات فرمانداری قصرشرين و به رياست معاون عمران و برنامه ريزی اين شهرستان برگزار گرديد.

ملكي امام جمعه شهرستان فرا رسيدن ماه محرم و شهادت امام سوم شيعيان را تسليت و از لزوم توجه به ساختار و محتواي هيأت هاي عزاداري سخن گفت. و با تأكيد بر جايگاه و نقش رؤساي هيأت ها عنوان كرد كه رؤساي هياتهاي مذهبي بايد به نشان ها و علائم عزاداري مانند پرچم ها، شعارها و... توجه ويژه داشته باشند.

وي افزود : گفتار و رفتار مسئولين هيأت ها مي بايد به گونه اي باشد كه تبديل به الگويي براي براي جوانان و نوجوانان گردد. به عبارتي نقش تربيتي هيأت هاي مذهبي در اين ايام بايد پررنگ تر و برجسته تر گردد.

ملكي گفت : هدف هيأت هاي مذهبي بايد تربيت جوانان و نوجوانان براي خدمت و سربازي ولايت فقيه باشد كه از از درون اين هيأت ها امثال شهيد حججي ها و چمران ها تربيت شده و پرچمدار حمايت از اسلام و نظام ولايت فقيه گردند.

رضايي معاون عمران و برنامه ريزي فرمانداري نيز ضمن تسليت به مناسبت آغاز سوگواري سرور و سالار شهيدان، از وجود 28 هيأت مذهبي در شهرستان قصرشيرين خبر داد كه در قالب 11 هيأت شهري شامل 4 هيأت خواهران و 7 هيأت برادران و نيز 17 هيأت روستايي شامل 2 هيأت خواهران و 15 هيأت برادران در ايام ماه محرم فعاليت مي كنند.

وی محرم را كلاس درسي براي انتقال فرهنگ عاشورا و حماسه كربلا به نسل حاضر دانست. نسلي كه امروزه تشنه معنويت است و اين هيات ها و مراسمات مي بايد به پايگاه آموزشي و تربيتي براي اين افراد تبديل شوند.

معاون فرماندار افزود : اهميت و قداست اين ماه در جامعه طوري است كه از ديرباز خود مردم به صورت خودجوش اقدام به برگزاري اين مراسم نموده اند و با تشكيل هيأت ها و وجود جوانان مؤمن و مشتاق به سرور و سالار شهيدان هر ساله به صورت باشكوه برگزار شده است.

وي عنوان كرد : تمام ادارات و نهادهاي شهرستان آماده برگزاري هر چه باشكوه تر اين مراسم و تسهيل امورات مربوط به هيأت هاي مذهبي هستند و در تمام اين ايام آماده خدمات رساني به هيأت هاي مذهبي و عزاداران حسيني مي باشند.

 

 

انتهای پیام/د

لزوم توجه به ساختار و محتواي هيأت هاي عزاداري

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار