تخصیص نیافتن اعتبار پروژه‌های سدسازی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: تخصیص نیافتن اعتبار به پروژه‌های سدسازی استان بوشهر باعث تداوم مشکلات کم‌آبی در استان می‌شود.

عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌های سدسازی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاپور رجایی افزود: تکمیل پروژه سد دالکی نیازمند تزریق سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان است در حالی که امسال ۱۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شده است، همچنین به سد باغان پنج میلیارد تومان تزریق شد اما هیچ مبلغی برای سد خاییز اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: تکمیل نشدن این سازه‌ها باعث می‌شود تا مردم برای جلوگیری از خشک شدن نخیلات خود اقدام به حفر چاه کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: مشکلات آب تنها محدود به استان بوشهر نیست و یک مشکل جهانی است و در کشور‌هایی که هیچ بحران آب نیز وجود ندارد از سال‌ها پیش نسبت به وضعیت آب حساس شده و اقدامات خود را آغاز کرده‌اند.

رجایی، میزان بارندگی سال آبی ۹۶ - ۹۷ در استان بوشهر را ۱۰۷ میلیمتر و متوسط بارندگی سالانه را ۲۴۶ میلیمتر عنوان کرد و گفت: افزایش دما و کاهش بارش‌ها باعث افزایش نیاز به مصرف آب و کاهش تغذیه آب‌های سطحی و زیرزمینی شده است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ چاه غیرمجاز در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: در راستای پر و مسلوب‌المنفعه‌کردن این چاه‌ها برنامه و تلاش ویژه‌ای داریم و همکاری دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام/م

تامین نشدن اعتبار سدها مشکل کم‌آبی بوشهر را تداوم می‎بخشد

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.