تشکیلات خودگردان فلسطین:

قطع کمک مالی به بیمارستان‌های فلسطین، عبور آمریکا از همه خطوط قرمز است

تشکیلات خودگردان فلسطین به تصمیم اخیر دولت آمریکا در قبال مردم فلسطین واکنش نشان داد.

قطع کمک مالی به بیمارستانهای فلسطین، عبور آمریکا از تمام خطوط قرمز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای شدیدالحن تصمیم آمریکا مبنی بر قطع کمکهای مالی به بیمارستان‌های فلسطین را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «معان»، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان این اقدام آمریکا را «عبور از همه خطوط قرمز» دانسته و نوشته است: هدف از سیاست جدید آمریکا ضربه‌زدن به فلسطین‌ها از طریق بهانه‌های ساختگی و دروغین و طرح به اصطلاح «معامله قرن» است.

آمریکا بامداد روز شنبه اعلام کرده بود کمک مالی 20 میلیون دلاری به بیمارستان‌های فلسطین در قدس شرقی را لغو می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدام خطرناک و توجیه‌ناپذیر آمریکا عبور از همه خطوط قرمز است و باید آن را تهاجم مستقیم به مردم فلسطین در نظر گرفت، زیرا از جنبه انسانی زندگی هزاران بیمار فلسطینی و خانواده‌هایشان را تهدید می‌کند و همچنین آینده و امرار ومعاش هزاران کارمند این بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان همچنین این اقدام آمریکا را «شکستی اخلاقی و غیرانسانی» دانسته که «حتی در استبدادی‌ترین رژیم‌ها در جهان رخ نمی‌دهد».

این بیانیه در پایان از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که در برابر بی‌عدالتی آمریکا علیه مردم فلسطین و حقوق‌شان ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار