قدردانی از ۴۱ بازنشسته همدانی

مدیر عامل صندوق بازنشستگان همدان گفت: امسال از 41 بازنشسته استان قدر دانی شد.

قدردانی از ۴۱ بازنشسته همدانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  روح الله افشار ،مدیر عامل صندوق بازنشستگان همدان  با اشاره به اینکه امسال از 41 بازنشسته همدانی قدر دانی شد افزود: ۳۲ هزار بازنشسته زیر پوشش صندوق بازنشستگی استان هستند

وی به بخشی از اقدامات صورت پذیرفته توسط این صندوق طی شش ماه نخست سال اشاره کرد و ادامه داد:  پرداخت وام‌ضروری به ۴ هزار و ۹۱ بازنشسته به ارزش ۴ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد بدون اخذ مدرک، ساخت خانه امید بازنشستگان در استان و سایر شهرستان‌ها از جمله ملایر، پرداخت هزینه درمانی بازنشستگان به حساب حقوقی آن‌ها، انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف و ارائه تخفیف ۳۰ الی ۵۰ درصدی برای استفاده از خدمات علمی، ورزشی، فرهنگی و ...، انتخاب بازنشستگان نمونه و دعوت از مقامات کشوری برای نخستین بار بعد از ۲۱ سالی که فعالیت این صندوق در همدان می‌گذرد از جمله اقدامات انجام گرفته از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

افشار با اشاره به گود برداری از ساختمان خانه امید در باغ‌ ایرانیان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا ۲۲ بهمن ماه این مرکز به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از شهردار همدان خواست تا قطعه دوم زمین مربوط را در اختیار صندوق قرار دهد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگان همدان  بیان کرد:امسال  ۴۱ باز نشسته با اهداء تندیس و هدایایی قدردانی شدند که ۷ نفر از این تعداد توسط صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان بازنشسته نمونه انتخاب و ۳۴ نفر دیگر دیگر از دیگر دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش وپروش، ورزش‌و‌جوانان ،اداره کل پست، استانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، و سایر دستگاه‌ها بودند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همدان هم درگفتگو با خبر نگار ما ادامه داد: در کشور ما بازنشستگان بیشترین تأثیر را در مسائل مختلف همچون مباحث اداری، اجتماعی و سیاسی دارند چرا که حضور بازنشستگان در خانواده و جامعه بسیار مؤثر و مفید است.

حاجی‌بابایی افزود:‌ بخش عمده مشکلات امروز کشور ریشه در سوء مدیریت‌ها دارد و عدم توجه به سرمایه‌انسانی هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بازنشستگان آن گونه که در شأن و منزلت آن‌ها است مورد توجه قرار نمی‌گیرند،‌ تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی امروز جامعه ما مسائل تربیتی است که علی‌رغم تلاش‌های بسیار هنوز شرایط آن‌گونه که باید مهیا نشده است.

وی با اشاره به اینکه اقدام تربیتی در جامعه بزرگترین و بهترین سرمایه‌گذاری است عنوان کرد: در جامعه برای تربیت، سرمایه چندانی صرف نشده و این مهم در آموزش و پرورش، جامعه و خانواده گرامی داشته نشده است.

وی همچنین میزان رشد، پیشرفت و بالندگی کشور را به میزان تربیت و توجه به مسائل تربیتی هر کشور بیان و خاطرنشان کرد: امروزپرداخت هزینه‌های سنگین در جامعه در حوزه‌های، اعتیاد، ناهنجارهای اجتماعی و سیاسی و ناکارآمدی اقتصاد ریشه در عدم توجه به نیروی انسانی و انسان در حوزه تربیتی دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از کارهایی که فشار سنگینی در تدوین این برنامه داشت توجه به بازنشستگان برای آینده کشور و توجه به بازنشستگان بود که بر همین اساس مصوبه متناسب سازی حقوق‌ها مطرح شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در کشور باید به سمتی حرکت کنیم که همه مردم با اولویت بازنشستگان مشکل درمان و دارو نداشته باشند، گفت: امروز بخشی از مشکلات کشور به دلیل شرایط جهانی و فشارهای خارجی و تحریم است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز مشکل پیش روی مردم ایران مشکل اقتصادی است، سوال از رئیس جمهور، در مجلس با احترام و مطالبه‌گری انجام شد، حتی به خاطر اینکه دنیا بداند این یک حق و مطالبه مردمی توسط نمایندگان مجلس است، بنده به عنوان کسی که سوال از رئیس جمهور را امضا و بر انجام آن اصرار داشتم، با احترام به استقبال او رفتم، زیرا در کنار حفظ حریم باید رئیس جمهور پاسخگوی اوضاع باشد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که مسئولان را منصوب می‌کنند باید در عملکرد آن‌ها نیز نظارت کنند تا آنها با توجه به توانایی خود پاسخگوی نیازها، اولویت‌ها و مطالبات مردم باشند.


انتهای پیام/ج

 

۴۱ بازنشسته همدانی قدردانی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار