مدیر کل راه آهن فارس خبر داد؛

بهره برداری از ایستگاه راه آهن اقلید -یزد

ایستگاه راه آهن اقلید -یزد اواخر امسال یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ولدی مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: با این اتصال، زمینه انتقال خاک نسوز فارس و یزد با مسیر ریلی امکان پذیر می شود.

وی افزود: درحال حاضر ایجاد خطوط ریلی راه آهن شیراز - گل گهر هم ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

ولدی حمل ۷۴ هزار و ۲۱۶ تن محموله ریلی در سال گذشته را رکورد جدی در عملکرد راه آهن فارس اعلام کرد و افزود: جذب بار و عملیاتی شدن جابه‌جایی گندم از سیلوی سیوند و جابه‌جایی محصولات شرکت خودروسازی افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اظهار کرد: پارسال بیش از ۷۰ هزار تن گندم از طریق خطوط ریلی به خارج از استان انتقال داده شده و در حال حاضر بیشترین بار گندم به شمال استان و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

ولدی با بیان اینکه در شرایط فعلی که خطوط ریلی استان به دریا راه ندارد فقط گندم ارسال می‌شود گفت: تا خط ریلی استان به دریای جنوب متصل نشود وضعیت حمل بار از طریق راه آهن نامناسب است.

وی از انتقال مسافران شیراز به مقصد مشهد در همه روز‌های هفته خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال خطوط ریلی شیراز به مشهد دائمی شود.

به گفته مدیر کل راه آهن استان فارس، امسال، مسیر‌های شیراز - تهران و شیراز – مشهد با افزایش ۱۶ درصدی مسافر همراه بوده است
انتهای پیام/ر

افتتاح راه آهن اقلید-یزد تا سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار