پایان فصل دوم کاوش در ارگ نادری شیروان

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: فصل دوم کاوش باستان‌شناسی در ارگ نادری شیروان از ۲۷ خرداد امسال آغاز و تا اوایل شهریور ادامه یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، علی اکبر وحدتی معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: گروه کاوش از متخصصان باستان شناسی، زمین شناسی، ژئوفیزیک، مرمت، معماری و نقشه برداری از سازمان میراث فرهنگی کشور، دانشگاه نانجینگ چین و موزه تاریخ طبیعی پاریس در ارگ نادری شیروان حضور داشتند.

وحدتی یکی از اهداف اصلی فصل دوم کاوش در تپه نادری را لایه نگاری برای شناخت توالی باستانی و تأسیس گاه نگاری محلی در منطقه شمال خراسان عنوان کرد و افزود: مواد حاصل از کاوش، علاوه بر شناخت دوره‌های استقرار باستانی در منطقه، از طریق مطالعات میان رشته‌ای به بازسازی اقتصاد معیشتی ساکنان این منطقه در طول تاریخ کمک شایانی خواهد کرد.

وی از ایجاد سایت موزه باستان شناسی و سامان‌دهی محیط پیرامونی ارگ نادری خبر داد و گفت: گروه کاوش، بخش‌هایی از حصار پیرامونی را که دهه‌های قبل تخریب شده و آثار آن محو شده بود، با روش پی گردی کاوش کرد تا زمینه ادامه مرمت برج و بارو در فصول آتی فراهم شود.

انتهای پیام/ط


کاوش در ارگ نادری شیروان پایان یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.