رئیس پلیس راه خراسان شمالی مطرح کرد؛

کاهش سوانح جاده‌ای در خراسان شمالی

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در طرح تابستانه امسال ۵۵ نفر در سوانح جاده‌ای استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی با بیان این که شمار قربانیان حوادث جاده‌ای طرح تابستانه سال گذشته ۷۰ نفر بوده است،گفت: در طرح تابستانه امسال ۵۵ نفر در سوانح جاده‌ای استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بی توجهی به جلو عامل بروز ۳۵ درصد از سوانح گزارش شده و سرعت غیرمجاز هم با رقم زدن ۲۰ درصد حوادث، در رده بعدی قرار دارد.

سرهنگ حسین زاده گفت: در این مدت واژگونی‌ها ۴۰ درصد از تصادف‌ها را به خود اختصاص داده است که ۱۳ درصد از سانحه‌ها به خاطر انحراف به چپ به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: امسال ۷۸ فقره سانحه رانندگی منجر به فوت ، هزار و پنج سانحه جرحی و ۴۳۸ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان گزارش شده است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی با اشاره به تدابیر پلیس برای تامین ایمنی جاده‌های استان در ایام پرترافیک جاده‌ای پایان تابستان گفت: در این ایام حضور پلیس و گشت‌های نامحسوس در جاده‌های استان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ مدرسه روستایی استان در حاشیه جاده‌ها نیاز به ایمن سازی دارد ، افزود: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، ایمن سازی فیزیکی و آموزشی مدارس هر ساله انجام می‌شود و دانش آموزان موارد لازم برای عبور از جاده را فرا می‌گیرند.

سرهنگ علیرضا حسین زاده یکی از نگرانی‌های این حوزه را استفاده نوجوانان زیر ۱۸ سال روستایی از موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس باید به صورت جدی مانع از ورود موتورسیکلت به مدارس شده و خانواده‌ها نیز کنترل بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

گفتنی است: هم اکنون استان خراسان شمالی ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام / ب 

۲۰۰ مدرسه روستایی خراسان شمالی در حاشیه جاده‌ها نیاز به ایمن سازی دارد

برچسب ها: پلیس راه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.