مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد؛

احداث و مقاوم سازی ۱۴۹ مدرسه در قم

شیخ الاسلام گفت:۱۴۹مدرسه در استان در چند سال اخیر احداث و مقاوم سازی شد،این اقدامات عمرانی در مناطق محروم و مناطق روستایی همچون خلجستان و دستجرد صورت گرفت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حمیدرضاشیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مشکلات در زمینه احداث مدارس در استان قم گفت:کمبود زمین‌ با کاربری آموزشی در بخشی از شهر قم یکی از مشکلات برای احداث مدارس در این شهر است،امید داریم که زمین‌ها با کاربری آموزشی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان قم قرار بگیرد، نیمی از احداث مدارس در استان قم در وضعیت کنونی توسط خیرین از سراسر کشور صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد:به دنبال دریافت زمین با کاربری آموزشی در بلوار غدیر هستیم تا با کمک خیرین در این منطقه مدرسه احداث کنیم. شهرداری باید در این زمینه همکاری کند، در چند سال اخیر هیچ کلنگی برای احداث واحد آموزشی در شهر قم نزدیم مگر این که در مدت حداکثر 15 ماه پروژه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: برآورد می‌کنیم که در سال 1404 تعداد دانش آموزان استان قم به 280 تا 300 هزار دانش آموز برسد، اگر همچون سال‌های اخیر جذب خیرین را در احداث مدارس داشته باشیم، مشکلات در این زمینه کمتر خواهد شد.

شیخ الاسلام با اشاره به احداث و مقاوم سازی مدارس در استان قم تصریح کرد: 149 مدرسه در استان در چند سال اخیر احداث و مقاوم سازی شد، این اقدامات عمرانی در مناطق مختلف استان قم از جمله مناطق محروم و مناطق روستایی همچون خلجستان و دستجرد صورت گرفت.

وی ادامه داد: هزینه ساخت و ساز مدارس طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده و این مساله کار را برای خیرین و آموزش و پرورش برای احداث مدارس سخت کرده است، اما در این زمینه ناامید نیستیم و به دنبال احداث مدارس بیشتر در استان قم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: نماینده این اداره کل در جلسات کمیسیون ماده پنج حضور پیدا می‌کند تا بدانیم که کدام بخش از شهر قم رو به گسترش هست و تمهیدات لازم برای احداث مدارس در مناطق جدید شهر اتخاذ شود.

وی در پایان یادآورشد: سه مدرسه جدید را در شهرک قدس احداث کردیم که این مدارس در سال جاری تا حدی مشکل کمبود فضای آموزشی را در آن منطقه رفع می‌کند.

انتهای پیام/ح

پیش بینی رسیدن تعداد دانش آموزان قمی به ۳۰۰ هزار نفر تا سال ۱۴۰۴

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.