امام جمعه طبس:

ترجمه امروزی پیام عاشورا مرگ بر آمریکا است

امام جمعه طبس گفت:عاشورا درس های بسیاری در طول تاریخ برای انسان ها داشته و دارد و ترجمه امروز پیام عاشورا مرگ بر آمریکا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گردهمائی مبلغان،هیئات،مداحان،مساجد،دهیاران و شوراهای اسلامی با موضوع محرم،وقف و زکات به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس،اداره تبلیغات و کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در محل دفتر امام جمعه طبس برگزار شد.

این گردهمایی با حضور حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس ، معاون استاندار و فرماندار ویژه ، شهردار و  شوراهای اسلامی، دهیاران، مداحان، مبلغان و اعضا هیئات مذهبی انجام شد .

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در این جلسه گفت:هدف امام حسین (ع) زنده نگه داشتن دین بود و عاشورا درس های بسیاری در طول تاریخ برای انسانها داشته و دارد و ترجمه امروز پیام عاشورا مرگ بر آمریکا است.

وی با اشاره به جمله پیامبر" حسین منی و انا من حسین " افزود:این جمله دو معنی دارد یکی معنی ظاهری حدیث است و دیگری معنی باطنی آن. 

حجت الاسلام محمدی در تبیین مفهوم باطنی این حدیث گفت:برای هر چیز یک علتِ وجود دارد و یک نگهدارنده. پیامبر با این جمله تأکید کرده است که اسلام را من به امر خدا ایجاد کردم و حالا این دین نگهداری می خواهد . دشمنان دنبال نابودی دین بودند و اگر حسین نبود دین باقی نمی ماند. 

امام جمعه طبس با اشاره به اوضاع امروز جهان و استکبار و تشبیه آن به زمان امام حسین افزود:زیر یوغ استکبار رفتن هرگز نباید اتفاق بیفتد و قیام امام حسین (ع) جز با سیاست توجیه ندارد.

وی گفت:اسلام به انحراف می رفت اگر عاشورا نبود،در زمان عاشورا دشمنان هلهله می کردند که صدای حسین به مردم نرسد و امام حسین دلیل آن را پر شدن شکمها از لقمه های حرام دانست و با شمشیرها صحبت کرد و گفت:بدن مرا قطعه قطعه کنید تا اسلام زنده بماند. 

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد اقتدار شیعه،امام حسین است و دشمن به هر طریقی می خواهد این را از ما بگیرد و مردم باید هوشیار باشند و فرهنگ عاشورا باید جایگاه اصلی و واقعی خود را بیابد. 

طلائی مقدم فرماندار ویژه طبس نیز در این گردهمایی با اشاره به پیام عاشورا در طول تاریخ و پس از گذشت هزار و چهارصد سال  از آن گفت:پیام امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار شد و رویکرد عاشورا به ما و شما است،چگونه زندگی کردن و چگونه مردن پیام عاشورا است.

وی افزود:شهدا زندگانی هستند که مرده اند و ما زندگانی هستیم که مرده ایم. 

طلائی مقدم در ادامه با اشاره به نماز ظهر عاشورا گفت:چرا باید نماز در صحنه جنگ خوانده می شد؟در این مسئله یک جنبه و بعد معنوی و باقی بعد سیاسی است. نماز ستون دین است و حضرت با اقامه نماز به کسانی که تهمت خارجی بودن به اهل بیت زدند فهماند که ما مسلمان هستیم و خارجی نیستیم .

فرماندار ویژه طبس همچنین تأکید کرد:کار هیئات مذهبی نیز همین است ، یک بعد، بعد معنوی و یک بعد آن نیز سیاسی است و یکی از پایگاه هایی که موجب ماندگاری اسلام شد هیئات مذهبی است . 

حجت الاسلام قناعت رییس اداره تبلیغات اسلامی طبس نیز در این جلسه گفت:هر سال جلسات مختلفی در این زمینه انجام می شود و امسال با مشورت همه تصمیم بر این شد که این جلسه به صورت منطقه ای برگزار شود و به این صورت سه همایش در سه بخش دیهوک دستگردان و طبس برگزار شد.

وی افزود:هدف از برگزاری این گردهمایی، تعامل و همدلی بین مجموعه مبلغان ، مداحان  مساجد و هیئات است.

قناعت همچنین در سخنان خود گفت:چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان اهل بیت همزمان با کل کشور نهم آذر ماه ۹۷ در طبس برگزار خواهد شد .

وی در خصوص مبلغان سنتی محله ها و روستاها نیز افزود:تا حد امکان مبلغان سنتی به ما معرفی شوند تا آموزش هایی به آنها داده شود.  

قناعت اظهار کرد:در مورد درخواست کتبی برای روحانی ، گاهی در محله ها و روستاها و مکان های مختلف، خودشان با روحانی مرتبط هستند و در مراسم دعوت می کنند ، این ایرادی ندارد اما اداره اوقاف می بایست در جریان حضور مبلغان باشد . ما حمایت و تقویت می کنیم و تقاضا کرد این ارتباط حتما انجام شود و اینکار برای ثبت تبلیغی روحانیون نیز لازم است. 

وی گفت:نقش ولایت فقیه در مدیریت بحران ها ، گفتمان امر به معروف و نهی از منکر ، بیان دستاوردهای نظام، هفته دفاع مقدس همزمان با محرم ، زنده نگه داشتن یاد شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم و نماز اول وقت در ایام محرم مواردی است که بایستی به آن پرداخت شود. 

حجت الاسلام قناعت به مشکلات بانوان نیز  اشاره کرد و افزود:ایرادی که بانوان می گیرند این است که در  جلسات و هیئات جایگاه مناسبی برای آنان در نظر گرفته نمی شود و باید به این مسئله پرداخته شود. 

وی همچنین بر شرکت باشکوه هیئات در روزهای چهارم و یازدهم محرم در نماز جمعه تأکید کرد.

انتهای پیام/غ

امروز ️هیئات مذهبی از پایگاه های حفظ اسلام هستند

 

برچسب ها: امام جمعه ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار