در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه کودک کارآفرین و مسئولیت پذیر داشته باشیم؟

یک روانشناس گفت: بزرگترین هدیه‌ای که والدین می‌توانند به کودکان خود ارائه دهند، آموزش مسئولیت پذیری به آن‌ها است.

چگونه کودکان کارآفرین داشته باشیم؟

مریم غلامی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مسئولیت پذیری ویژگی ذاتی نیست، بلکه کودک آن را از والدین و اجتماع فرا می‌گیرد. والدین باید از همان دوران کودکی به فرزند خود مسئولیت پذیری را یاد دهند.

وی افزود: والدین باید به کودکان خود فرصت دهند تا در انجام فعالیت‌هایشان به آن‌ها کمک کنند، حتی اگر مزاحم باشند و کار را خراب کنند.

این روانشناس در ادامه عنوان کرد: والدین باید به کودکان خود پس انداز کردن را یاد دهند و به آن‌ها یادآور شوند که زندگی آسوده آن‌ها حاصل ایثار و کوشش‌های طاقت فرسای والدین است. این احساس را در کودکان ایجاد کنید که گویی آن‌ها عهده دار اداره یک کسب و کار هستند و برای رسیدن به اهداف خود باید مبارزه کنند.


بیشتر بخوانید: چگونه کودکمان را مستقل بار بیاوریم؟ 


وی افزود: به کودکان خود آموزش دهید که چگونه فرصت‌ها را کشف و از آن‌ها بهره برداری کنند. همچنین برای کودک خود این زمینه را ایجاد کنید تا با مشاغل و کارهای مختلف آشنا شوند.

غلامی با اشاره به اینکه باید کودکان سالم تربیت شوند، گفت: کودکان را سالم پرورش دهید، زیرا افراد کارآفرین و سخت کوش ساعت‌های زیادی را به کار می‌پردازند، بنابراین باید کودکان از نظر جسمانی و روحی و ذهنی سالم تربیت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۲۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
اتفاقا کسانی که پدرانشان در کودکی پول ان چنانی به فرزندان نداده اند ، فرزندان کار افرین وپرتوان وبادر جات ورتبه های علمی ودانشی خیلی بالایی پرورش یافته وهم برای خود وهم برای جامعه مفید خواهند بودمثل شهید رجایی که با فقر ونداری هم با تلاش شبانه روزی وپشت کار خودش به این درجه عالی رسید پس پول پدر ومادر چندان مشکل گشا نیست فقط وفقط خدا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
باهوش کی بودی تو،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی از تهران
۰۸:۳۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
مطلب خوبی است ولی چه فایده که بعضی پدران ...اصلا اعتقادی ندارند،پدرمن ازخساستش درکودکی ونوجوانی ام بهم پول توجیبی نمیداد بااینکه خودش ازنظرمالی مشکل نداشته وندارد ومحبت هم نکرده وهمین الان که پیرمرد61ساله است هم باوجودتمکن مالی ازخساستی که داردبه من حتی یک ریال برای سرمایه گذاری شغلم کمک نکرده ،چنین پدرانی فقط به فکرپول واموال خودشان هستندوخلاصه پول پرست و... هستندوبه مشکلات فرزندانشان وحتی تربیت فرزندانشان فکرنمیکنند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
خوب الان شما کار بکن ببینم برای فرزندت چکار میکنی .بعد الان چند سالته یعنی پدر شما به شما غذا نمی داد یعنی همینطوری بزرگ شدی همیشه سعی کن به کارهای خوب پدرت در قبال خود کرد رو به یاد آور .ناگفته نباشد خواسته های فرزندان خیلی بالا است و غیر ممکن است و هیچ پدر بدی فرزند را نمی خواهد. و داشتن پدر نعمت است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی از تهران
۱۳:۲۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
درکودکی ونوجوانی ام ،مادرم خرج لباس وتغذیه امان رامیدادندچون ایشان شاغل بودندوپدرم مردی خسیس وپولش رابرای خودش پس اندازمیکرد،لطفا لطفا قضاوت سطحی نکنید،فقط افرادی مثل من وباشرایط من میتواننددرک کنند چه گفته ام ونه شماباقضاوت سطحیتان
آخرین اخبار