رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان :

ضرورت تک نرخی شدن ارز و شناور شدن قیمت آن

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تک نرخی شدن ارز و شناور شدن قیمت آن را خواستار شد و گفت : ارز دو نرخی عامل ایجاد رانت می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی رناسی رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش  اتاق بازرگانی اصفهان در پنجمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد : اغلب کالا و خدمات طی چهل ساله گذشته چند هزار برابر شده است ولی دلار 2 هزار برابر شده است . از قیمت هر متر زمین زمین تا حداقل حقوق گرفته تا قیمت کالای مصرفی چندین هزار برابر شده ولی ارز کمترین رشد را داشته است. 

وی افزود:به عنوان مثال قیمت  گوشت قبل از انقلاب کیلویی 7 تومان و امروز 70 هزار تومان شده و 10 هزار برابر افزایش قیمت داشته است.

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش  اتاق بازرگانی اصفهان تک نرخی شدن ارز و شناور شدن قیمت آن را خواستار شد و افزود : ارز دو نرخی عامل ایجاد رانت می شود.

رناسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دلار 13 هزار تومان فقط تهدید برای اقتصاد ایران نیست بلکه فرصت برای تولید و ایجاد اشتغال است .

وی استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای افزایش صادرات را خواستار شد و گفت : نباید نگران حضور عراقی ها در ایران و خرید عمده آنها باشیم بلکه باید از این فرصت برای افزایش تولید و اشتغال زایی استفاده کنیم.

قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت : برای افزایش صادرات کالا و خدمات ایرانی نیاز به عضویت در کنوانسیون ها وبرقراری تعرفه ترجیحی با کشورهای هدف صادراتی هستیم.

محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و  نشان برترشهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت : طرح قطار پرسرعت اصفهان – تهران نیاز به پیگیری مداوم از سوی بخش های دولتی و خصوصی استان دارد.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای این  طرح گفت : برخی از مسوولان وزارت راه با اتکا به گزارش های غیرکارشناسی خواستار کاهش سرعت قطار از 300 کیلومتر به 250 کیلومترند و دلیل آن کاهش هزینه اجرای این طرح تا 30 درصد است .

رییس کمیسیون گردشگری و  نشان برترشهری اتاق بازرگانی اصفهان توضیح داد : جای تعجب است که مسوولان وزارت راه به جای اینکه تمرکزخود را بر افزایش سرعت قطار های پرسرعت قرار دهند با دلایل واهی خواستار کاهش سرعت قطارند.

رجالی از مسوولان دولتی و فعالان اقتصادی خواست که سه وعده رییس جمهور  به استان اصفهان را شامل حل بحران آب ، توسعه فرودگاه اصفهان و راه اندازی قطار پرسرعت اصفهان و تهران به طور مرتب پیگیری کنند.

سیروس  موتمن عضو کمیسیون پایش در این جلسه یکی از مهمترین مشکلات پیش روی صادرکنندگان را مقررات دست و پاگیر سازمان توسعه تجارت برشمرد و گفت : دولت چین برای افزایش صادرات برای صادرکنندگان تسهیلات ویژه در نظر می گیرد ولی در ایران برای صادرات هر روز بخش نامه محدودکننده ای تنظیم می شود.

فرهاد جانی قربان دبیر کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ایجاد ، حمایت و توسعه شرکت های مدیریت صادرات و شرکت های دانش بنیان را اولویت نخست این کمیسیون برشمرد و گفت : راه اندازی مرکز رشد صادرات استان اصفهان با هدف توسعه  کسب و کار و صادرات و تقویت شرکت های مدیریت صادرات در دستور کار کمیسیون تجارت قرار گرفته است .

وی حمایت و توسعه تجارت لکترونیک را اولویت دوم این کمیسیون برشمرد و گفت : بررسی و پای عملکرد و اجرای طرح قطار پرسرعت اصفهان – تهران ومبارزه با قاچاق کالا اولویت سوم و چهارم این کمیسیون است .

انتهای پیام / س

سخنان رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش  اتاق بازرگانی اصفهان در باره نرخ ارز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.