آغاز محرم و دلدادگی‌ها به سیدالشهدا در امامزاده معصوم(ع)

امامزاده معصوم (ع) میزبان مراسم سیاه پوشان و عزاداری برای امام حسین (ع) در امامزاده معصوم (ع) تهران برگزار شد.

آغاز محرم و دلدادگی‌های سید الشهدا در امامزاده معصوم (ع)به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در ساعات ابتدایی ماه محرم الحرام دیگر کسی نیست که از کاروان عاشورا خبری نداشته باشد. حالا مقدمه چینی‌ها برای برپایی بزرگترین عزاداری تاریخ به پایان رسیده و چشم‌ها خود را از هر معشوقی غیر از اباعبدالله (ع) پاک کرده است.

در منطقه جنوب غرب تهران و حوالی میدان قزوین و آستان مقدس علی بن حمزه (امامزاده معصوم) علیه السلام، چند روزی است که زنان و مردان، دختران و پسران لباس خدمت بر تن کردند و پس از نظافت این امامزاده، رخت عزا بر در دیوار پوشاندند.

مراسم سیاهپوشان در آخرین روز از ماه ذی الحجه به پایان رسید و نوبت به ادای احترام به سید الشهدا (ع) برای ورود به محرم رسید. همه بچه‌های محله از کوچک تا بزرگ لباس سیاه به تن کردند و به امامزاده معصوم (ع) آمدند. چندین تن از مداحان و وعاظ محل هم در این مکان مقدس جمع شدند که در کنار هم اذن ورود به محرم الحرام را از مادر سادات (س) بگیرند.

یک پیر غلام جلوی در امامزاده ایستاده بود و شال سیاه را به گردن کسانی که وارد می‌شدند می‌انداخت و بر پیشانیشان بوسه می‌زد. دیگر کفش‌های جلو در را مرتب می‌کرد و جوانی در داخل شبستان به استقبال عاشقان حسین (ع) می‌آمد و ادای احترام می‌کرد.

ابتدا نماز جماعت ظهر و عصر خوانده شد. پس از قراعت آیاتی از کلام الله مجید و زیارت عاشورا تب عزای حسین (ع) بالا گرفت و بر تعداد جمعیت افزوده شد. به اندازه‌ای که حتی در حیات امامزاده هم فرش انداختند. عکاسانی که از رسانه‌های مختلف آمدند، تلاش می‌کرند، تمام جمعیت را در قاب دوربین جمع کنند و این اشتیاق به عزا و دلدادگی به حسین (ع) را به تصویر بکشند.

مداحان اهل بیت (ع) به نوبت پشت میکروفن می‌رفتند و حنجرشان را حتی با خواندن دو بیت برای مرثیه خوانی در محرم و صفر بیمه و آماده می‌کردند.

پس از مداحی مداحان اهل بیت و آماده شدن مجلس، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی کارشناس مذهبی و واعظ اهل بیت (ع) بالای منبر رفت و از ثمرات عزاداری و آداب‌های آن گفت.

گریز‌های که حجت الاسلام و المسلمین مومنی به کربلا و قیام خونین امام حسین (ع) می‌زد، اشک حضار را جاری می‌کرد. همین اشک‌ها شاید دل‌ها را پاک و آماده عزاداری سید الشهدا (ع) کرد.

لحظه‌های بی تابی عاشقان حسین برای این امام مظلوم در امامزاده علی حمزه (ع) وصف ناپذیر بود. باید هر کس خودش در مجلس عزای سید الشهدا (ع) باشد و خود از نزدیک عظمت معنوی امام حسین (ع) ببیند.

این روز‌ها لحظه به لحظه اش مفهوم و معناست. هر کسی که در آشفتگی‌های دنیا غرق است و خود را گمگشته‌ی بازی‌های دنیا می‌بیند، باید خود را به مجلس امام حسین (ع) برساند و به واسطه این امام مظلوم (ع) خود را آسمانی کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار