افشای کمک‌های مالی و نظامی هلند به گروه‌های تروریستی در سوریه

رسانه‌های هلندی از کمک‌های دولتی به گروه‌های مسلحی در سوریه پرده‌برداری کرده‌اند که در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور قرار دارند.

افشای کمکهای نظامی دولت هلند به گروه‌های تروریستی در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تازه‌ترین تحقیقات در هلند نشان می‌دهد مقامات این کشور طی سالهای گذشته به گروه‌های تروریستی در سوریه کمک مالی  و نظامی کرده‌اند.

بنابر تحقیقات روزنامه هلندی «Trouw» و بنیاد سخن‌پراکنی هلند (NOS) مقامات هلند طی سالهای گذشته تجهیزات و خودروهای نظامی را در اختیار گروه مسلحی در سوریه به نام «جبهه الشامیه» قرار داده‌اند. این کمک‌ها در حالی صورت گرفته که این گروهک در فهرست گروهک‌های تروریستی قرار دارد.

مقامات هلندی علاوه بر گروه تروریستی «جبهه الشامیه» به دیگر گروهک‌های تروریستی در سوریه کمک کرده که مشمول «نقض جدی حقوق بشر» و همکاری با گروه‌های افراطی می‌شوند. اسامی دیگر گروهک‌ها اعلام نشده، گفته می‌شود فهرست گروه‌های و سازمانهای تروریستی در هلند محرمانه است، اما خبرنگاران پس از گفتگو با صدها شاهد توانسته‌اند به اسامی گروه‌های تروریستی دست یابند.

انتشار این گزارش، موجب خشم و انزجار افکار عمومی در هلند شده است. قانونگذاران این کشور می‌گویند از چنین گزارشی «متعجب و شگفت‌زده» شده‌اند. وزیر خارجه دولت هلند نیز وعده داده این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کند.

با انتشار این گزارش، دولت هلند اعلام کرد کمک‌های خود را به همه گروه‌ها و سازمان‌های مخالف (دولت سوریه) متوقف می‌کند. دولت هلند در توضیح این اقدام خود گفته است برنامه کمک به گروه‌های مخالف در سوریه نتایج موردنظر را به دست نداده و ناکارآمدی خود را آشکار کرده در حالی که نیروهای بشار اسد به‌زودی پیروز نهایی میدان خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار