علی قارداشی :بیشتر نتایج ما در آسیا قابل پیش بینی بود/ محدودیت منابع مالی مشکل اصلی است

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت : تنیس روی میز با کسب یک مدال برنز و قضاوت خوب دو داور ایرانی در بازی های آسیایی عملکرد قابل پیش بینی را بر جای گذاشت.

علی قارداشی :عملکرد تنیس روی میز در بازی های آسیایی مثبت بودمهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات تنیس روی میز در ایران و  نتایج اخیر تیم های ملی بانوان و آقایان تنیس روی میز در بازی های آسیایی 2018  بیان کرد :تمام تلاش ما  بر این است که لیگ تنیس روی میز را از نظر مالی مدیریت کنیم 

او افزود:در گام اول بازیکنان خوب کشورمان ازجمله ملی پوشان از رقم قرارداد خوبی برخوردار شدند و فدراسیون تا به این جای کار توانسته اقدامات مثبتی در جهت  اخذ پاداش به نوشاد عالمیان نفر سوم رقابت های آسیایی انجام دهد.

کار سختی برای راهیابی به المپیک داریم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز  در مورد برنامه ریزی برای المپیک 2020 گفت: برنامه ریزی  کسب سهمیه المپیک را به زودی کادرفنی تیم های ملی در اختیار ما می گذارد و با توجه به بودجه فدراسیون  برای اعزام ها برنامه ریزی خواهیم کرد البته کسب سهمیه المپیک در تنیس روی میز با وضع قانون جدید برای بازیکنان سخت است و هر بازیکن باید در 8 مسابقه شرکت کند، حضور بازیکنان در مسابقات بین المللی ضروری است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود در تهیه ارز دولتی ممکن است تعدادی از اعزام ها به مسابقات بین المللی کنسل شود.

پیش بینی ما از نتایج مردان در جاکارتا محقق شد

او ادامه داد: بازیکنان تیم ملی مردان  تنیس روی میز از نظر رنکینگ جهانی در گروه هفتم مسابقات قرار داشت  و در شرایط نرمال باید در بین 8 تیم آسیا قرار می گرفتیم و  طبق پیش بینی که صورت گرفته بود تیم ملی مردان کشورمان توانست به این مهم دست پیدا کند. در بازی مقابل ژاپن 3 بر 1 بازی را واگذار کردیم که این باخت از نظر ما بسیار خوب بود و  توانستیم یک گیم  مقابل ژاپن  را به نام ایران ثبت کنیم،تیم ملی بانوان  هم در گروه دهم  مسابقات قرار داشت و طبق قانون نباید جزو هشت  تیم اول قرار می گرفت  اما در رقابت با هند  بازی نزدیک بود و اگر ندا شهسواری می توانست یک امتیاز بگیرد بازی به دور دوم کشیده می شد این یک بازی کم سابقه برای بانوان ایران بود که با فاصله ای نزدیک بازی را به هند واگذار کند اما با وجود این که در رنکینگ بین هشت تیم نبودیم اما از نوع بازی بانوان رضایت داریم.

عملکرد فدراسیون تنیس روی میز مثبت است 

او گفت :در بخش انفرادی آقایان بر خلاف پیش بینی که می شد نوشاد عالمیان به مدال برنز تاریخی دست یافت و در بخش بانوان طبق پیش بینی های پیش از بازی حذف شدند در جلسه ای  که با صالحی امیری  رئیس کمیته ملی المپیک داریم به احتمال زیاد فدراسیون تنیس روی میز به عنوان یکی از فدراسیون هایی که توانسته است در بازی های آسیایی عملکرد خوبی را  ارائه دهد  معرفی خواهد بود . تنیس روی میز با عملکرد خوبی که در چند وقت اخیر در رقابت های بین الملی نشان داده است توانسته خود را ثابت کند.

داوران ایرانی حضور موفقی در بازی های آسیایی داشتند

علی قارداشی اظهار کرد :علاوه بر موفقیت نوشاد عالمیان در بازی های آسیایی 2018 که توانست مدال برنز بازی های آسیایی را پس از 52 سال کسب کند . در این دوره از بازی های آسیایی  در زمینه داوری موفق ظاهر شدیم . 2 داور ایرانی برای قضاوت در بازی های آسیایی انتخاب شدند. در فینال انفرادی بانوان  سیمین رضایی بازی بین دو بازیکن چینی را قضاوت کرد که قطعا یک موفقیت بزرگ محسوب می شددر حالی که می توانستند از کشور های ژاپن و کره و حتی میزبان  داور انتخاب کنند .در انفرادی آقایان در نیمه نهایی حمیدرضا صباغیان بازی بین قهرمان جهان و نفر سوم جهان را قضاوت کرد . حضور دو داور در بازی های آسیایی یک افتخار برای کشورمان محسوب می شود ؛ چرا که می توانستند داورانی را از کشورای ژاپن و چین انتخاب کنند.

منابع مالی فدراسیون تنیس روی میز محدود است

او افزود :فدراسیون تمام تلاشش را می کند تا به نوشاد عالمیان پاداش تعلق بگیرد. مدال برنزی که عالمیان توانست در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 کسب کرد بسیار ارزشمند است . تا به این جا با تلاش های فدراسیون جوایزی از سوی حامیان مالی به عالمیان تعلق گرفته است  که ما از آن ها تشکر می کنیم من تلاش می کنم در تعلق  گرفتن پاداش به عالمیان نقش داشته باشم .منابع مالی فدراسیون تنیس روی میز محدود است و ما مسابقات زیادی را پیش رو داریم پس باید کنترل شده از آن استفاده کنیم . با توجه به شرایط ارزی اعزام ملی پوشان به مسابقات سخت تر از قبل خواهد شد .   کسب مدال برنز تیمی نوجوان بسیار ارزشمند است چرا که کسب مدال در تیمی بسیار سخت تر از انفرادی است . در بخش تیمی هیچ برد شانسی وجود ندارد و باید برای پیروزی مقابل حریف سه برد را کسب کرد.  در انفرادی گاهی می توان با برد شانسی به مرحله بعدی صعود کرد .


بیشتربخوانید:ملی پوش تنیس روی میز ایرانی عضو تیم منتخب آسیا شد


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار