نماینده مردم رشت :

عدم پایبندی نمایندگان به امضای خود در طرح شفافیت آرا

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت ۱۰۸ تن از نمایندگان با طرح شفاف‌سازی آرای وکلای ملت گفت: برخی از نمایندگان تنها به دلیل فشار افکار عمومی طرح یک‌فوریت شفافیت آرای نمایندگان را امضا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح یک‌فوریت نمایندگان مجلس درباره شفاف‌سازی آرای نمایندگان اظهار کرد: من از موافقان این طرح و جزو ۲۰ نفر اولی بودم که پای آن را امضا کردم.

وی با بیان اینکه این طرح در صورت رأی آوردن گام بلندی در راستای نظام شفاف‌سازی مجلس بود، افزود: عده‌ای از نمایندگان تنها پای طرح را امضا کردند، اما در عمل به آن پایبند نبودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دلیل امضای عده‌ای از نمایندگان پای طرح را تنها فشار افکار عمومی دانست و گفت: برخی از نمایندگان مجلس با توجه به خواست مردم و افکار عمومی مجبور شدند تا اسمشان در لیست امضاکنندگان باشد، اما معتقد به رأی آوری طرح یک‌فوریتی آن نبودند.

کوچکی نژاد با اشاره به رأی مخالف ۱۰۸ تن از نمایندگان به کلیات طرح بیان کرد: نمایندگانی که به طرح شفافیت آرا رأی مخالف دادند مایل نیستند تا مجلس با شفافیت پیش برود.

وی با اشاره به کلیات این طرح گفت: بر اساس این طرح نظرات نمایندگان مجلس مبنی بر موافق، مخالف و یا ممتنع بودن رأیشان مشخص بود که در بررسی یک‌فوریتی آن مخالفت شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت باخبر بودن ازنظر وکلای ملت را حق موکلان دانست و افزود: این حق مردم و آحاد جامعه است که نظر نمایندگان خود را در خصوص طرح‌ها، لوایح و سایر بدانند.

منبع فارس

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.