ساخت راه آهن بوشهر- شیراز دو ماه آینده آغاز می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: ساخت دو قطعه راه آهن بوشهر- شیراز به طول ۲۵ کیلومتر تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

ساخت راه آهن بوشهر- شیراز دو ماه آینده آغاز می‌شودرضا عوض پور در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با اشاره به اینکه این دو قطعه در شهرستان تنگستان واقع شده است، افزود: پیمانکار طرح مشخص شده و دو ماه برای بستن قرارداد و تجهیز کارگاه وقت نیازدارد.

وی ادامه داد: اکنون ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات استان و ۱۰۳ میلیارد تومان هم از محل اختیارات نمایندگان مجلس برای آغازساخت راه آهن اختصاص یافته است و ادامه اجرای این طرح نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتباراست که از طریق فاینانس خارجی تامین خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر همچنین به طرح‌های حوزه آب اشاره کرد و گفت: سد‌های دشت پلنگ با ۱۵ درصد و باغان با ۲۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است که در روز‌های آینده ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به آن‌ها تخصیص می‌یابد.

عوض پور با اشاره به اینکه ساخت سد باهوش پایان امسال آغاز خواهد شد، از پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت سد دالکی خبرداد و بیان کرد: قرار است ۱۶۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس به این طرح تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان به خط انتقال آب از سد رئیسعلی دلواری به آبپخش و شبانکاره اختصاص خواهد یافت، افزود: با تامین این هزینه از طریق فاینانس، نخلستان‌های این دو بخش به جای غرقابی با آبیاری قطره‌ای سیراب می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر سپس به رتبه نخست این استان درحوزه تخصیص اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: اعتباراتمان اکنون، ۹۰۰ میلیاردتومان است که ۶۵.۵ درصد آن اختصاص یافته و رتبه یک را دراین زمینه در کشور به دست آورده‌ایم.

عوض پور بودجه سال ۹۶ استان را هم هزار میلیارد تومان عنوان کرد که اگر چه متوسط تخصیص بودجه در کشور ۴۲ درصد بود، دربوشهراین میزان به ۴۸ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماه امسال، ۷۳۰ میلیاردتومان درآمد در استان وصول شده است، گفت: این میزان تا پایان سال باید به ۲۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، ۱۷۰۰ میلیاردتومان اعتبارارزش افزوده و آلایندگی صنایع به شهرداری‌ها ودهیاری‌های استان اختصاص یافته است، یکی از مشکلات این حوزه را نبود نظارت بر طرح‌هایی که با این اعتبار اجرا می‌شود، عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

ساخت راه آهن بوشهر- شیراز به زودی آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.