فعالیت 160 واحد صنفی در صنعت چاپ در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت:در حال حاضر 160 واحد صنفی در حوزه چاپ در استان فعال هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام این  خبر گفت  : در حال حاضر 160 واحد صنفی در حوزه چاپ در این استان فعال هستند که 115 واحد در زنجان، 20 واحد در خدابنده، 17 واحد در ابهر، 8 واحد در خرم‌دره، یک واحد در طارم و یک واحد نیز در ماه‌نشان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد : مهمترین ابزار برای نشر اطلاعات، صنعت چاپ است، اگر چه بخشی از اخبار و داده ها از طریق گویش منتقل می شوند، اما وقتی صحبت از اطلاعات و مستندات می شود، پای چاپ و صنعت چاپ پیش می آید.  


فغفوری یادآور شد : اگر به گردش مالی صنعت چاپ توجه کنیم می بینیم که جایگاه واقعی این صنعت در کشور ما با واقعیت ها و اهداف تعیین شده، بسیار متفاوت است.

وی میزان گردش مالی صنعت چاپ در دنیا را بیش از یک هزار میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: اگر در کشور توجه خوبی به این صنعت بکنیم می توانیم چنانکه در دنیا نیز چنین است، 2 برابر سودآوری صنعت توریسم را از آن داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل عمده صنعت چاپ، نبود متولی خاص برای این صنعت در کشور است تصریح کرد : عدم بروز رسانی ماشین آلات و اختصاص نیافتن تسهیلات ارزان قیمت برای تامین تجهیزات مورد نیاز از دیگر مسائل صنعت چاپ در کشور است.

وی یادآور شد : صنعت چاپ ما از فناوری های روز دنیا فاصله زیادی دارد که این موضوع باعث افزایش هزینه های تمام شده فعالیت ها می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد : امیدواریم با هماهنگی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صنعت چاپ را در استان به جایگاه و اقعی اش برسانیم.

انتهای پیام/ن

وضعیت صنعت چاپ در استان زنجان

برچسب ها: صنعت ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.