فعال سازی حمل ریلی بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعال سازی حمل و نقل ریلی از بندر خرمشهر نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل تاثیر گذار در این زمینه است.

   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه بندر خرمشهر از جمله بنادری است که از سامانه حمل و نقل چند وجهی برخوردار است گفت: بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیر ساخت حمل و نقل ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال ۹۳ با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ریلی بندر خرمشهر افزود: پایانه ریلی بندر خرمشهر به طول ۲.۲ کیلومتر خط آهن، مجهز به هفت هکتار بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد را دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر کاهش مصرف سوخت، سوانح رانندگی و تلفات جاده ای، کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش بهره وری در حمل و نقل انبوه را از جمله مزایای حمل و نقل ریلی بیان کرد وگفت: این مزیت‌ها ضمن سوددهی به جامعه عاملی برای توسعه اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

محسنی با بیان اینکه امروزه سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور افزایش یافته افزود: امیدواریم با فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ضمن ایجاد اشتغال تاثیر مثبتی بر زندگی ساکنان منطقه به همراه داشته باشد.

وی گفت: برای بررسی مسایل و مشکلات حمل و نقل ریلی کالا نشستی با حضور ادارات کل گمرک و راه آهن خرمشهر، شرکت‌های بهره بردار و تجار و صاحبان کالا، برگزار شد.

نخستین اسکله خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ د

برخورداری بندر خرمشهر  از سامانه حمل و نقل چند وجهی  

برچسب ها: راه آهن ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.