مشاور معاون اول رئیس جمهور خبر داد؛

25 درصد صادرات غیر نفتی ایران به کشور عراق صادر می شود

مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: 25 درصد صادرات غیر نفتی ایران به کشور عراق صادر می شود.

حسن دانایی فرد، دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در نشست فعالان بخش خصوصی و بررسی صادرات به عراق در اتاق بازرگانی اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، به آمار صادرات غیر نفتی به کشور عراق اشاره کرد و افزود: 25 درصد صادرات غیر نفتی به کشور عراق را داریم که باید تلاش کنیم علاوه بر در دست گرفتن بازار عراق به سایر کشورها هم صادرات غیر نفتی داشته باشیم و محصولات خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات اهداف اصلی بررسی و ارائه راهکارهایی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی به کشور عراق است گفت: باید تولیدکنندگان بخش خصوصی به فکر ایجاد تنوع در محصولاتشان باشند چرا که بازار عراق بسیار متنوع است و می تواند مقصد خوبی برای کالاهای ایرانی باشد و فعالان اقتصادی عراق علاقمند به کار با ایران هستند.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در ادامه به نبود فروشگاه های ایرانی در بازار عراق اشاره کرد و افزود: در بغداد جای فروشگاه های ایرانی خالی است که باید برای رفع این خلاء اقدام شود چرا که قرار است ایران در بازار عراق رقبای خود را کنار بزند و بازار را در اختیار بگیرد و باید شیوه حضور خود را در این کشور تغییر داده و حضور فیزیکی در بازارهای این کشور را داشته باشد.

دانایی فرد خاطر نشان کرد: تلاش ما ماندگاری در بازارهای کشور عراق است که خوشبختانه در این کشور تعداد نمایندگی های ایرانی قابل چشم گیر بوده و تعداد نمایندگی ایران در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار زیاد است.

وی گفت: در بررسی های انجام شده متاسفانه سهم استان اردبیل در صادرات به عراق کم بوده که امیدواریم تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اردبیل با کمک مسئولان فکری به حال صادرات استان کنند و با برنامه ریزی های دقیق و درست استان اردبیل بتواند در بازارهای عراق جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

انتهای پیام/ح

سهم استان اردبیل در صادرات به کشور عراق کم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.