حسین عرفانی که بود؟ + تصاویر

حسین عرفانی متولد سال ١٣٢١، با بیش از ٥ دهه فعالیت، یکی از بهترین صداپیشه‌های کشورمان بود که امروز پس از گذراندن دوره طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین عرفانی متولد ١٣٢١ است. او با بیش از ٥ دهه فعالیت، دوبلور بازیگرانی همچون «اکبر عبدی» در فیلم «سفر جادویی»، «کاظم افرندنیا»، «جمشید هاشم‌پور»، «محمد برسوزیان»، «محمد مطیع» و شخصیت‌های خارجی مانند آرنولد، تامی لی جونز، ساموئل ال جکسون، دنزل واشنگتون، لارنس فیش برن، مورگان فریمن و سیلوستر استالونه بوده است.
حسین عرفانی که بود؟
 

بیشتر بخوانید: «دورهمی» میزبان دوبلور، خواننده و یک بازیگر شد/ خواننده‌ای که در جنگل زندگی می‌کند
حسین عرفانی پیش از ورود به عرصه دوبله با سینما و دوبلور‌ها آشنا بود و در سن نوزده سالگی به علی کسمایی در استودیو مولن روژ معرفی شد.
حسین عرفانی که بود؟ + تصاویر
او پس از مدتی نزد احمد رسول زاده رفت و در فیلم پروفسور کم حافظه به کار گویندگی پرداخت که در آنجا احمد رسول زاده وی را به عنوان یک دوبلور خوب آینده بر شمرد. سپس به استودیو شهاب رفت. از شاگردان ایشان می توان به پیمان برازنده اشاره کرد.
 
 

بیشتر بخوانید: حسین عرفانی دوبلور پیشکسوت درگذشت
از خصوصیات این گوینده دامنه صدای مردانه‌ (بم) نیرومند، گسترده و قابل انعطاف او بود که قابلیت بسیاری در تیپ سازی به او می داد.
حسین عرفانی که بود؟ + تصاویر
وی از نظر انتخاب برای گویندگی به جای شخصیت‌های سرشناس نقش اول مرد تاریخ سینما از سوی مدیران برجسته دوبلاژ، از صداپیشگان منحصر به فرد دوبله ایران بود. نام و صدای او به عنوان گوینده ثابت نقش‌های آرنولد شوارتزنگر مشهور شده است.
 
حسین عرفانی که بود؟ + تصاویر
حسین عرفانی در سریال عالیجناب (۱۳۹۶) هم به ایفای نقش پرداخته‌ است.
 
انتهای پیام/
 
در همین زمینه بخوانید؛
 
 
 
 
برچسب ها: بازیگر ، دوبلور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
خدا رحمتشون کنه. صداشون فراموش نمیشه.