معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور:

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات طرح‌های اشتغالزای روستایی در استان‌ها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات طرح‌های اشتغالزای روستایی در استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در گردهمایی معاون هماهنگی امور عمرانی استان‌های شمالغرب کشور گفت:در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای اجرای طرح‌های اشتغال زا در مناطق روستایی و محروم در استان‌ها ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته بود که این میزان در سال ۹۷ به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
 
وی افزود:با این اقدام سقف پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب در مناطق روستایی نیز از ۲۰ میلیارد ریال به ۲۵ میلیارد ریال افزایش یافته است و استان‌ها تا آخر دیماه امسال فرصت معرفی طرح‌ها و جذب تسهیلات اختصاص یافته را دارند.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: طرح‌های تولیدی صادرات محور، استفاده از فنآوری‌های نوین و دانش بنیان و طرح‌ها زودبازده را از اولویت‌های تخصیص تسهیلات است.
 
سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان نیز در این جلسه بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب در استان ها، نظارت بر طرح‌های در دست ساخت در دوران فعالیت پروژه‌های تولیدی تاکید کرد.
 
پیمان آرامون سرپرست هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت:در ۲ سال گذشته سهمیه استان در پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغالزای روستایی ۴۰۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۳۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
 
وی افزود: در اجرای طرح‌های توسعه روستایی و اشتغالزا هم افزایی و همگرایی میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.
 
ابراهیم عصمتلو مدیر توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بنیاد علوی نیز دراین گردهمایی در گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در کشور گفت: از مجموع ۲۳۶۸ درخواست مصوب شده تا کنون ۲ هزار و ۳۵ طرح با ۱۱ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵ هزار و ۵۵۹ نفر منجر به قرارداد شده است.
 
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد طرح‌ها در بخش صنعت و ۲۵ درصد در بخش خدمات و ۲۳ درصد نیز در بخش کشاورزی است افزود: از این تعداد طرح نیز ۹۴۹ طرح با پرداخت ۲۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداری رسیده که مجموعا ۷۷۹۸ نفر در این طرح‌ها مشغول بکار شدند.
 
در ادامه این نشست که استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشت، هریک از معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران کل دفاتر روستایی گزارشی از وضعیت بررسی طرح ها، تصویب و پرداخت تسهیلات مورد نیاز و مسائل و مشکلات موجود را طرح کردند.
 
درآذربایجان غربی از مجموع ۱۲۴ طرح پیشنهادی ۶۸ طرح با ۴۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مصوب شده که از این تعداد نیز ۶۰ طرح با منجر به قرارداد پرداخت تسهیلات شده است و ۳۲ طرح با اشتغالزایی ۴۱۳ نفر به بهره برداری رسیده است.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری گردهمایی معاون هماهنگی امور عمرانی استان‌های شمالغرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
این بودجه اختصایی کم نیست؟؟؟؟!!!!