معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش؛

یکهزار کلاس درس در مناطق محروم احداث می‌شود

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکهزار کلاس درس در مناطق محروم کشور احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهرالله رخشانی‌‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سفر به چهارمحال و بختیاری و در نشست شورای اداری شهرستان بروجن، از بهره برداری ۸ هزار کلاس درس جدید تا مهرماه امسال در کشور خبر داد.

وی گفت: یکهزار کلاس درس جدید هم پس از امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی در مناطق محروم کشور احداث می‌شود.

رخشانی‎مهر با بیان اینکه ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین سرانه کلاس و فضای فیزیکی درسی قرار دارد افزود: کلاس‌های درس جدید در این استان‎ها، بر اساس اولویت‌های جدید ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، تهران و البرز دارای سرانه فضای فیزیکی درسی کمتر از میانگین کشوری هستند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: میانگین سرانه آموزشی در کشور، ۵ و دو دهم متر مربع برای هر دانش آموز است.

رخشانی‎مهر افزود: سه درصد از مدارس کشور نیازمند نوسازی است که بیشترین تعداد فضا‌های تخریبی آموزشی هم در استان تهران قرار دارد.

وی با بیان پراکندگی و توزیع ناعادلانه فضا‌های آموزشی در شهر‌ها و روستا‌ها ادامه داد: این مسأله سبب افزایش فاصله سرانه فضای آموزشی با استاندارد‌ها شده است.

به گفته رخشانی‎مهر؛ از سال ۱۳۸۲ تا کنون، ۴۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه و نوسازی مدارس کشور اختصاص یافت.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای بررسی وضعیت مدارس و فضاهای آموزشی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ن

۸ هزار کلاس درس جدید بهره برداری می‎شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار