عبدالله: شرایط امنیتی مناسب برای سرمایه گذاری خارجی فراهم خواهد شد

رئیس اجرائی دولت افغانستان وعده سپرد که برای سرمایه گذاران شرایط خوب امنیتی را فراهم خواهد ساخت.

عبدالله: شرایط امنیتی مناسب برای سرمایه گذای خارجی فراهم خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان روز گذشته در مراسم افتتاح نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت هند و افغانستان در شهر بمبئی شرکت کرد و به حاضرین وعده سپرد که برای سرمایه گذاران شرایط خوب امنیتی را فراهم خواهد ساخت.

وی گفت: «فراهم ساختن یک محیط مصون تر برای سرمایه گذاران وحفاظت از سرمایه گذاری خارجی، هدف اساسی ما است و ما در این مورد جدی هستیم. ما در مرحله نهایی برنامه اولویت سکتور خصوصی خود قرار داریم. هدف ما از این برنامه این است که بازار تولیدات داخلی خود را گسترش دهیم، تولیدات خود را افزایش دهیم و کیفیت و کمیت صادرات خود را بالا ببریم .»

هرچند رئیس اجرائی دولت افغانستان از شرایط امنیتی به خارجیان اطمینان داد اما افزود که متاسفانه امنیت هنوز هم یک مشکل جدی است ولی افغان‌ها آموخته اند که چگونه با شرایط سازگاری کنند تا سرمایه گذاری صورت گیرد و تجارت گسترش یابد.

عبدالله عبدالله بر موقعیت جغرافیایی و اهمیت اقتصادی افغانستان در منطقه نیز تاکید ورزید و گفت: «آسیای جنوبی یک منطقه ای است که از لحاظ اقتصادی با هم وصل نیست. تجارت منطقه‌ای در این‌جا حدود 6 درصد بوده، تجارت میان کشورهای منطقه ضعیف است. پس ضرورت تلاش برای گسترش روابط تجارتی و سرمایه گذاری در منطقه دیده می‌شود. بدین جهت افغانستان باید بخاطر موقعیت جیو استراتژیک اقتصادی، تجارت منطقه‌ای و پل ترانزیت و ترانسپورت برای اتصال منطقه ای در نظر گرفته شود. و در کنار آن همچون یک مرکز محرک انکشاف اقتصادی پنداشته شود.»

عبدالله عبدالله که ریاست کمیته اجرائی سکتور خصوصی را نیز به عهده دارد به فساد اداری نیز اشاره نمود و گفت که تلاش برای جلوگیری از این مشکل پیشرفت‌هایی داشته‌است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار