مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه؛

سازمان ملی استاندارد هرگز نگاه پلیسی ندارد

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:با توجه به ظرفيت‌ها و موقعيت جغرافيايی و دسترسی آسان به عراق، استان كرمانشاه به عنوان دروازه اقتصادی ورود به خاورميانه شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی ، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گردهمایی منطقه ای صادرات، واردات و خدمات  اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک مرجع رسمی حاکمیتی عهده دار سیاست گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید، صادر یا وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد همراه و مشاور تولیدکنندگان است و در بحث نظارت هرگز نگاه پلیسی ندارد افزود: استاندارد بعنوان مشاوری امین برای صادرکنندگان ، واردکنندگان و تولیدکنندگان کالاهای ایرانی قلمداد شده و با هدف تسهیل در تجارت و حمایت از کالای ایرانی بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد تهیه و تنظیم شده که اولویت آن در زمینه صادرات کالای ایرانی و همچنین تولید کالا در داخل کشور است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به ظرفيت‌ها و موقعيت جغرافيايي و دسترسي آسان به عراق، استان كرمانشاه به عنوان دروازه اقتصادی ورود به خاورميانه شناخته می شود بیان  نمود: به منظور توسعه وحضور چشمگیر دربازار کشور عراق، باید توجه ویژه ای به كيفيت کالاهای صادراتی ازسوي تولیدکنندگان ، صادركنندگان و متوليان امر صورت گيرد زیرا که صدور کالاهای غیراستاندارد به بازار هدف مي تواند ، لطمه جبران ناپذيري به اعتبار توليدات صادراتي جمهوري اسلامي وارد نمايد.

در ادامه جلسه  بیات معاون سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه به‌دنبال سخت کردن فرایند صادرات نیستیم و باید همیار و همراه واحدهای تولیدی باشیم اظهار داشت: باید بین فعالیت‌های اقتصادی و استانداردسازی تعامل ایجاد کنیم .

وی با اشاره به این نکته که در شرایط سخت اقتصادی در کنار فعالان اقتصادی کشور هستیم در خصوص استاندارد سازی محصولات تولیدی بیان نمود: در راستای حمایت از توليد و تسهيل تجارت، بهبود فضاي كسب و كار ، حمايت ازكالا هاي صادراتی و واردات مواد اوليه و تجهيزات مورد نياز توليد یک بسته حمایتی از طرف سازمان ملی استاندارد ارائه شده است.


 

انتهای  پیام/ز

سازمان ملی استاندارد همراه و مشاور تولیدکنندگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار