باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌ دهد؛

آیینی به یاد کوچک‌ ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع)

آیین شیرخوارگان حسینی به یاد کوچک‌ ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع) اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مادران مازندرانی امروز به یاد امام حسین (ع) و رباب برای حضرت علی اصغر (ع) لباس مشکی با سربند سبز بر تن کودکان خود کردند.

مادرانی که  با چهره‌ های حزن آلود همراه با قطرات اشک ردای سبز بر تن شیرخواره خود می‌ کردند، بی اختیار فریاد یا حسین سر می‌ دادند.

آیینی به یاد به یاد کوچک‌ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع)

در میان جمعیت یکی از بانوان ساروی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: امروز برای همدردی با حضرت رباب  آمدیم و تنها خواسته مان ظهور امام زمان (عج) ، سلامتی و عاقبت به خیری فرزندانمان است.

آیینی به یاد به یاد کوچک‌ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع)

ولی نژاد یکی از مادران ساروی نوزاد تازه متولد شده خود را در این جمع آورده بود، می‌گوید: به علت بیماری فرزندم بیشتر تمایل به حضور در این مراسم را پیدا کردم و تنها خواسته ام سلامتی دخترم است.

وی افزود: در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت کردم تا فرزندم حسینی و عاشورایی بزرگ شود.

سال ۸۲، آغاز همایش شیرخوارگان حسینی در کشور

نخستین همایش شیرخوارگان حسینی در سال ۱۳۸۲ برپا شد و پس از آن، هرساله ادامه یافته است.

همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می‌ شود، این همایش یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان شهید در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشور‌های دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان همه ساله برگزار می‌ شود.

آیینی به یاد به یاد کوچک‌ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع)

این مراسم که تعداد شرکت کنندگان در آن تنها در شهر تهران در سال ۱۳۹۰ بیش از ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است، در ایران ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه شده است.

عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسمات مذهبی کهن در ایران بوده است.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشور‌های دیگری مانند هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

تشییع نمادین سبز علی اصغر (ع) روی دستان مادران

قشنگ‌ ترین صحنه مراسم امروز گهواره نمادین سبز علی اصغر (ع) بود که روی دستان مادران تشیع می‌ شد.

شاید در آن شرایط تنها مرحم دل رباب (س) یاد خدا بود، شاید او می‌ دانست با شهادت شیرخواره اش بقای اسلام امضا می‌ شود و تنها شاید همین مسئله او را سرپا نگه داشت.

معصومیت کودکانه در مراسم شیرخوارگان

کودکان شیرخوار در آغوش مادر در همایش شیرخوارگان با سربند یا حضرت علی اصغر حضور دارند و با لالایی‌ های مادران خود آرام می‌ گیرند.

آیینی به یاد به یاد کوچک‌ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع)

هم نوایی مادران مازندرانی با حضرت رباب (س)

حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی، همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم در مساجد، حسینیه‌ ها و اماکن مذهبی و زیارتی شهر‌های مازندران، گفت: در این همایش، مادران و کودکان شیرخوار به یاد حضرت علی اصغر امام حسین (ع) به سوگواری می‌ پردازند.

آیینی به یاد به یاد کوچک‌ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع)

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی امسال نیز صبح و عصرجمعه ۲۳ شهریور در مازندران با حضور پرشور مادران و فرزندان خردسال ملبس به لباس نمادین حضرت علی اصغر (ع)، طفل شش ماهه حضرت رباب (س)، با ندای لبیک یا حسین مادران در نذر فرزندانشان برای یاری قیام امام عصر (عج) برگزار می‌ شود.

آیینی به یاد به یاد کوچک‌ترین سرباز اباعبدالله الحسین (ع)

حجت الاسلام حیدری به برگزاری آیین بصیرت عاشورایی، دهه اول محرم در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه استان با حضور حدود ۳۰۰ روحانی اعزامی از قم و ۳۰۰ روحانی بومی استان اشاره کرد و گفت: به منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا ، در روز هفتم محرم وتجمع رهروان زینبی با حضور بانوان عزادار حسینی، در روز دوازدهم محرم هم زمان با سراسر کشور، در مازندران برگزار خواهد شد.

گزارش از سیده حکیمه موسوی ازنی

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار