مسئول بسیج اصناف کشور:

۱۰۰ هزار دانش‌آموز نیازمند تحت حمایت کسبه کشور قرار می‌گیرند

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: در طرح یک کاسب یک دانش‌آموز، ۱۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش حمایتی ۱۰۰ هزار کسبه قرار می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ غلامرضا حسن‌پور مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اینکه طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز از سال ۹۵ طراحی‌شده است، گفت: با توجه به اینکه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نزدیک است و برخی دانش‌آموزان بضاعت مالی جهت حضور بانشاط در مدارس را ندارند از سال ۹۵ بسیج اصناف کشور طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز را طراحی کرد و الحمدالله در بازار کشور این طرح اجرا شد.

وی افزود: در سال جاری با توجه به رزمایش بسیج که به‌عنوان خدمت‌رسانی در سازمان بسیج ترتیب داده شد، ما در بحث اصناف و بازار این طرح را باقوت بیشتری اجرایی خواهیم کرد.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بابیان اینکه این طرح از امروز به‌عنوان یک نماد در سراسر کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح یک کاسب یک دانش‌آموز را جهت تهیه کیف، لباس، کفش و اقلام موردنیاز مدرسه تحت پوشش قرار می‌دهد و آن دانش‌آموز بانشاط و با شادی به مدرسه فرستاده می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه این طرح تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت و چنانچه دانش‌آموزی شناسایی نشده، شناسایی و این کار انجام شود، اظهار داشت: در مرحله اول این طرح، ۱۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش ۱۰۰ هزار کسبه قرار داده می‌شوند.

وی هدف از این طرح را تقویت روحیه خدمت‌رسانی، ایجاد همدلی، همکاری و مهربانی در جامعه دانست و اذعان داشت: با توجه به گرفتاری خانواده‌ها در تهیه اقلام موردنیاز مدرسه، دانش‌آموزان را فرزندان خود بدانیم و بازار با همه مشکلاتی که در اقتصاد کشور و گرفتاری‌هایی که در اصناف کشور به وجود آمد، به‌هیچ‌عنوان محرومین را فراموش نمی‌کنند و نخواهند کرد. این مقام مسئول ابراز داشت: چنانچه کسبه‌ای این طرح را نمی‌داند، ان‌شاءالله در این طرح شرکت و با حضور در رده‌های بسیج اصناف کشور واحد امور خیریه از این طرح استقبال کنند تا بتوانیم در این شرایط نامناسب اقتصادی، یک خدمت به، ولی نعمتان جامعه داشته باشیم.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله اصلی آغاز سال تحصیلی و در اسفندماه قبل از آغاز سال نو اجرا می‌شود، یادآور شد: بعد از شناسایی دانش‌آموزان، آن‌ها را به کاسب‌ها معرفی می‌کنیم و کاسب‌ها وسایل موردنیاز دانش‌آموزان را تأمین می‌کنند و همچنین برای هر بسته میانگین ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده و آن کسبه می‌تواند بر حسب توان مالی آن دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهد.

حسن‌پور در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مردم با توجه به گرفتاری‌های مالی و افزایش قیمت‌ها گرفتار هستند و کسبه به توصیه خداوند متعال در بحث رسیدگی به محرومین عمل کنند و برکت مال خود را ان‌شاءالله از خداوند متعال کسب کنند.

منبع فارس

انتهای پیام/ف

حمایت کسبه کشور از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز نیازمند 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار