رئیس میراث فرهنگی گرمسار:

آغاز مرمت و ساماندهی عمارت میرآخوری گرمسار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرمسار گفت: مرمت عمارت میرآخوری به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مهوش کمالی از آغاز مرمت و ساماندهی عمارت میرآخوری گرمسار خبر داد و بیان کرد: سبک سازی بام و برداشت کاهگل، گچ و سایر مصالح، خالی کردن بندهای آجر سقف، جاروکشی تمام قسمت‌های سبک سازی شده، خندان کردن بندها برای آماده سازی دوغاب ریزی، دوغاب ریزی، مرمت و خالی کردن بندهای فرسوده در نماهای آجری به همراه بندکشی مجدد، از جمله فعالیت‌های در دست اجرا برای مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی است.

ویافزود: این بنای تاریخی که از جمله ویژگی‌های بارز آن برخورداری از نمای آجرکاری فراوان است، قابلیت بهره‌برداری توسط بخش خصوصی  به عنوان تاسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه بوم گردی را دارد.

رئیس میراث فرهنگی گرمسار با بیان اینکه در سال گذشته نیز قسمتی از این خانه تاریخی، توسط این اداره مورد مرمت قرار گرفت و در سال جاری نیز اقدام به ادامه مرمت این بنا شده است، تاکید کرد: عمارت میرآخوری واقع در روستای محمود آباد کردها درسال۹۵ توسط مالک بنا به میراث فرهنگی اهداء شد.

کمالی بیان داشت: عمارت میرآخوری در دوره پهلوی اول بنا شده و دارای دو هزار و۵۵۰ متر مربع مساحت است.

انتهای پیام/ب

مرمت و ساماندهی عمارت میرآخوری گرمسار آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.