میزان کشت گندم در استان قزوین افزایش نمی‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی آینده به جای افزایش میزان کشت گندم به دنبال افزایش راندمان تولید و کیفیت محصول هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛  فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه کشت پاییزه گفت: امکانات و شرایط لازم و ارقام مرغوب را باید با کار‌های ترویجی و تحقیقاتی به کشاورزان و بهره برداران بخش توصیه کرد تا محصول با کیفیت تولید شود.

خمسه اضافه کرد: در سال زراعی جاری رتبه استان در تولید محصولات زراعی از ۳۱ به کمتر از ۱۰ رسیده است.

وی با اشاره به محصول کلزا گفت: تولید این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک باید در برنامه کشت محصولات زراعی استان لحاظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:: با توجه به عملکرد دولت در پرداخت به موقع پول کلزا تلاش می‌شود ۱۷ هزار هکتار سهمیه تعیین شده برای کشت این محصول در سال زراعی آینده محقق شود.

خمسه با بیان اینکه در کشت پاییزه مشکلی در تامین کود کشاورزی نیست، گفت: عاملان توزیع باید با نظارت بیشتر کود را به دست کشاورزان برسانند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت:: در سال زراعی آینده ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم خواهد رفت.

به گفته مجید اسماعیلی، از این میزان ۴۶ هزار هکتار به کشت گندم آبی و مابقی به گندم دیم اختصاص دارد.

وی پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت ۳۱۶ هزار تن گندم برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای سال زراعی جاری ۲۷ هزار تن کود‌های ازته، ۹ هزار و ۱۵۰ تن کود فسفاته و ۷ هزار و ۸۰۰ تن پتاسه تامین شده است.

اسماعیلی گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۴ هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم به صورت مکانیزه و خطی کشت شود.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه کشت پاییزه در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.