بزرگترین تعزیه میدانی کشور؛

حضور ۲۲۰ بازیگر در بزرگترین تعزیه میدانی کشور در فسا

بزرگترین تعزیه میدانی کشور با عنوان «حدیث وفا و ولا» در روستای صحرارود فسا برگزار می‌شود.

محمدکاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: این آیین مذهبی جمعه ۳۰ شهریور ماه ساعت ٨ صبح در تپه‌های حضرت صاحب الزمان (عج) روستای صحرارود در ۸ کیلومتری شهر فسا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در تعزیه امسال موضوع وفاداری حضرت عباس (ع) به امام حسین (ع) به نمایش گذاشته می‌شود؛ افزود: سبک این تعزیه ایرانی_اسلامی است و امسال برای اولین بار در متن آن از وزن اشعار حماسی فرودسی الهام گرفته شده است.

رحمانی ادامه داد: جلوه‌های ویژه‌ای که امسال در این تعزیه به کار می‌رود مربوط به بخشی از حضور حضرت عباس (ع) در کنار رود فرات است و به نوعی با زلالی و پاکی آب ارتباط دارد.

وی اظهار کرد: در این اثر نمایشی ٢٢٠ بازیگر و بازی ساز در فضایی به مساحت ۲ هکتار هنرنمایی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال حدود پنجاه هزار نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) از این آیین مذهبی دیدن کنند.

وی از ساخت جایگاه ویژه خبرنگاران و عکاسان در زمین اجرای این تعزیه نیز خبر داد و گفت: بعد از برگزاری این تعزیه سوگواره عکس تعزیه میدانی صحرارود برگزار می‌شود و عکس‌های برگزیده در نگارخانه اداره ارشاد فسا به نمایش گذاشته می‌شود.

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرا رود فسا سال ١٣٩١ در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ر

برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرا رود فسا

برچسب ها: تعزیه ، فرهنگ و ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار