۶ گمشده در کویر سمنان نجات یافتند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ۶ نفری که از ظهر پنجشنبه تماس با آنان در کویر جنوب سمنان میسر نبود، بامداد جمعه پیدا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛، ایرج رئیسیان  با اشاره به سفر زمینی سید حسن میر شفیع معاون وزیر راه و شهرسازی کشور و چهار کارشناس ارشد وزارت راه و شهرسازی کشور و اصفهان به استان سمنان با اشاره گمشدگان در کویر جنوب سمنان گفت: برقراری تماس تلفنی با این افراد از ظهر پنجشنبه میسر نبود تا اینکه ساعت پنج بامداد این افراد با تماسی وضعیت خود را اعلام کردند.

وی بیان کرد: این افراد از اصفهان عازم جندق بودند و قرار بود از مسیر جندق به جاده نیمه تمام در جنوب استان سمنان که به گرمسار منتهی می شود بازدیدی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: مفقود شدن ۵ نفر در کویر استان سمنان


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: طی تماسی که ساعت پنج بامداد جمعه میرشفیع با مرکز هلال احمر استان سمنان داشت محل استقرارشان را از طریق جی پی اس به هلال احمر اعلام کرد.

وی بیان کرد: همه این افراد سالم هستند و در جنوب استان سمنان، پایین تر از روستای علی آباد گرمسار قرار دارند.

رئیسیان درباره بی اطلاعی از این مسوولان وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان، یادآور شد: ساعت 17 و 30 دقیقه پنجشنبه بی خبری از این مسوولان از طریق مدیرکل راه و ترابری استان به مدیریت بحران استانداری اطلاع داده شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: به سرعت شرایط مکانی و زمانی بررسی شد، سه تیم امداد نجات زمینی توسط جمعیت هلال احمر سمنان از سمت جندق، گرمسار و سمنان به سمت مسیر حرکت آنان اعزام شدند.

رئیسیان تصریح کرد: این تیم ها به ویژه تیم اعزامی از سمنان زبده ترین نیروهای استان شامل کارکنان و امدادگران آشنا به جست و جو از هلال احمر، حفاظت محیط زیست و هیات کوهنوردی استان بودند و به منطقه آشنایی کامل داشتند.

وی اضافه کرد : شرایط منطقه به علت حرکت شن های روان، باد شدید و نبود دید کافی، در عمل عملیات امداد رسانی را مختل کرده بود و از طرفی طبق بررسی ها، آذوقه کافی در اختیار این افراد قرار داشت.

رئیسیان با بیان اینکه تلاش عوامل نیروی انتظامی و ارتباطات و زیر ساخت جهت پیدا کردن مکان مسوولان نتیجه ای در بر نداشت، خاطرنشان کرد: مسوولان با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی استان سوخت مورد نیاز بالگرد پایگاه هلال احمر در روستای معلمان را تامین کرده بودند که با روشن شدن هوا برای جست و جو اقدام شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان تاکید کرد: تمام نیروهای استان به خوبی برای این عملیات هماهنگ شده بودند که این افراد طی تماسی، وضعیت خود را اطلاع دادند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

گمشده ها در کویر سمنان نجات یافتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
کجا بودند؟از علت مفقود شدنشان چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۱:۵۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۲۰:۲۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
خسته نباشد به عزیزان هلال احمر . درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
یعنی چه