مردم نباید فریب رمالان سودجو را بخورند

مردم نباید فریب رمالان سودجو را بخورند درمواجه  بامشکلات باید راه مناسب پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اصولا این که قرار است در آینده چه اتفاقاتی برای انسان بیفتد و چه شود و چه نشود، همیشه یکی از بزرگترین دغدغه‌های بشر بوده و برای یافتن جواب این سوال، دست به کارهای عجیب و غریب و ورود کردن به علوم غریبه زده‌اند و از گذشته و حال و آینده ی دیگران و البته آینده ی خودشان اطلاعاتی به دست بیاورند.

 

بابک محبوب علیلو معاون قضایی، رییس دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ،اعلام کرد:هرگونه  اقدام ورفتارهای ازقبیل رمالی وطالع بینی درجامعه جرم محسوب شده وبامرتکبین آن به شدت برخورد خواهدشد.

 

وی افزود:کسانی که درجامعه مبادرت به رمالی وطالع بینی کنندبه اتهامهای کلاهبرداری یاتحصیل مال ازطریق نامشروع ویاکلاشی قابل تعقیب کیفری ومجازات خواهندکرد.

 

وی دراین ارتباط ازمردم خواست وگفت: ضمن هوشیاری درمواجه باافراد رمال وطالع بین آنان را به مراجع قضایی وانتظامی معرفی کنند.

 

موجوداتی که در عالم ماده زندگی می‌کنند

 

 علیلو،اظهارکرد:رفتار مرتکبین رمالی وطالع بینی براساس ماده یک و دوقانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ،اختلاس وکلاهبرداری  حسب مورد وماهیت اقدام آنها ممکن است کلاهبرداری ، نامشروع ویاکلاشی به شمارمی رود.

 

به گفته وی، براساس مقررات  اشاره شده ودرصورت احراز بزه های عنوان شده مرتکبین ضمن رد اصل مال حسب مورد به حبس ازیک تاهفت سال وپرداخت جزای نقدی  ویاحبس از3ماه 2سال محکوم خواهند شد .

موجوداتی که در عالم ماده زندگی می‌کنند

وی درباره مجازات مرتکبین کلاشی، یادآورشد:مطابق ماده 712قانون مجازات  اسلامی کتاب پنجم تعزیرات ومجازات های بازدارنده مصوب 1375هرکس تکدی یاکلاشی راپیشه خودقرار دهد وازاین راه امرارومعاش کند به حبس ازیک تاسه ماه محکوم خواهدشد وچنانچه باوجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه برمجازات مذکور کلیه اموالی که ازطریق تکدی وکلاشی  به دست آورده است مصادره خواهدشد.

 

علی اسمعیلی، همچنین در خصوص گرایش بانوان به فال و فالگیری گفت: پدیده هایی هم چون رمالی، دعانویسی، فال گیری، طالع بینی جزء موضوعاتی است که به اشکال مختلف ومتناسب با هرعصر و زمانی ظهور می یابد و علل افزایش این گونه پدیده ها در جامعه، به مقتضیات زمان متفاوت است و در عصر کنونی که مشکلات وگرفتاری های فردی، اجتماعی و اقتصادی گریبان گیر زندگی صنعتی بشر شده است، بیش از پیش نیاز به رفع موانع در مسائل موجود احساس می شود.

 

کارشناس جامعه شناس توسعه ،اظهار کرد: پدیده فال و فالگیری واقعیتی است، که مبانی اخلاقی، اعتقادی و ارزشی جامعه را مورد هدف قرار داده و علاوه بر خسارت های معنوی، هزینه های بسیاری را بر معتقدان به آن تحمیل می نماید ونگرانی های کاری، خانوادگی و اجتماعی و عدم اعتماد به نفس، فرد ضعیف را دچار اضطراب و استرس می نماید، به گونه ای که سعی می کند، جهت تسکین درد ها، نزد رمال یا فالگیر برود.

موجوداتی که در عالم ماده زندگی می‌کنند

وی بابیان اینکه  فالگیران شیاد تا حدودی موقعیت روان شناختی افراد را درک می کنند، از شرایط موجود سوء استفاده کرده و برای درماندگان نسخه می پیچند و پول های هنگفتی به جیب می زنندوگفت:  در این میان گاه آن ها با سوءاستفاده از احساسات و عواطف مذهبی مردم، بر مرکب جهل آنان سوار می شوند وگاهی دشمنان خارجی نیز برای انحراف جامعه از مسیر درست، به بهره گیری از روش های نرم و خزنده روی می آورند.

 

وی اذعان کرد:فالگیری انواع مختلفی دارد و گروه های سنی مختلف بر اساس شرایط فرهنگی و خانوادگی و اقتصادی به نوع خاصی از آن گرایش دارند. فال قهوه که نوع مدرن و به قول خودشان باکلاس است بیشتر دانشجویان و زنان تمایل دارند اما روی آوردن آقایان هم به فالگیری زنگ خطری است که باید به آن توجه شود.

 

علیزاده اقدم نیز گفت:اگر فالگیری به عنوان یک شغل رسمی مطرح می‌شد، حتما دکانی، مغازه‌ای، پاساژی چیزی بهشان اختصاص پیدا می‌کرد اما الان که این شغل کاذب بیشتر جنبه تفریحی دارد، هر کجا که مشتری‌ها بیشتر پیدایشان بشود، آنها هم همانجاها مستقرند.

موجوداتی که در عالم ماده زندگی می‌کنند

استاد دانشگاه بااشاره به مشتری‌های فالگیرها از همه قشری هستند،افزود: اما چیزی که واضح است این است که اقبال و اعتماد خانم‌ها به این قضیه همیشه بیشتر بوده و هست و خواهد بود.

وی ،گفت:این رفتار زنان و دختران جوان معتقد است، در واقع فالگیرها  به نوعی با زنان و دختران جوان همذات پنداری می‌کنند مشتریان حس اعتماد به نفس خود را نسبت به او افزایش دهند سپس با ترفندهای مختلف آنها را فریب می‌دهند.

 

وی افزود:  خیلی از افرادی که سراغ فالگیرها می‌روند اعتقاد زیادی به بخت و اقبال و شانس دارند وقتی در طول زندگی در اثر اشتباهات خود با شکست مواجه شده و آن را تقصیر شانس و اقبال گذاشته و تقصیر را به گردن افراد دیگر می‌اندازند.

 

این استاد دانشگاه،تصریح کرد: تجربه ثابت کرده  است خیلی از این فالگیرها که ادعای آینده نگری  داشته و خود را حلال مشکلات مردم می‌دانند خود آنها زندگی موفقی ندارند و با بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق مواجه هستد و نمونه‌های زیادی را در این خصوص می‌توان نام برد.

موجوداتی که در عالم ماده زندگی می‌کنند

انتهای پیام/

 

فالگیران شیاد تا حدودی موقعیت روان شناختی افراد را درک می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار