بشار جعفری: تروریست‌ها درصدد آماده سازی سناریوی حمله شیمیایی در سوریه هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد هشدار داد: گروه‌های تروریستی درصدد اجرای سناریوی حمله شیمیایی در سوریه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بشار جعفری -- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد -- هشدار داد: گروههای تروریستی درصدد اجرای سناریوی حمله شیمیایی و پیدا کردن بهانه ای برای حمله کشورهای غربی به سوریه هستند.

جعفری تاکید کرد: تروریستها می خواهند با تهیه و تنظیم سناریوی حمله شیمیایی، زمینه را برای حمله کشورهای غربی به سوریه فراهم کنند.

وی افزود: گروههای مسلح تروریستی مستقر در استان ادلب چندین تن از شهروندان سوری را در دو منطقه حومه حلب و حومه ادلب ربودند. شمار این افراد ربوده شده بیست نفر است که یکی از آنان، پزشک بیمارستان ادلب است و در میان افراد ربوده شده چندین کودک و زن نیز دیده می شود.

جعفری تصریح کرد: نگرانی های زیادی در این زمینه وجود دارد زیرا در برخی از شبکه های رادیویی و تلویزیونی غربی و در پایتخت های کشورهای دیگر اینطور وانمود می شود که احتمال دارد حمله شیمیایی در ادلب صورت بگیرد. آنها نظام سوریه را متهم می کنند که در حال آماده سازی برای حمله شیمیایی به ادلب است، اما هدف از ربودن این شهروندان بیگناه سوری، آماده کردن سناریوی حمله شیمیایی است. تروریستها می خواهند از این شهروندان بیگناه سوری برای مقاصد شوم خود در این زمینه استفاده کنند تا ارتش سوریه را به حمله شیمیایی متهم و سپس با این بهانه زمینه تجاوز خارجی را به خاک سوریه فراهم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار