رقابت میان دستیارهای صوتی بهترین آن‌ها را مشخص کرد

آزمایشگاه Vocalize.ai با انجام چند آزمایش بین سه دستگاه الکسا، سیری و دستیار گوگل بهترین آن‌ها را انتخاب کرد.

رقابت بین دستیارهای صوتیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است دستیارهای‌صوتی وارد دنیای تکنولوژی شده اند. کار این دستیارها انجام دادن کارهایی است که از سوی کاربر به آن‌ها محول می‌شود. این دستگاه‌ها از تکنولوژی صوتی استفاده می‌کنند و دلیل محبوبیتشان این است که برای ارتباط با آن‌ها نیازی به تایپ کردن نیست و می‌توان به راحتی با حرف زدن این کار را انجام داد. حال شرکت‌های مختلفی در حال تولید دستیارهای‌صوتی هستند. به علت رقابت در این عرصه این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است.

آزمایشگاه Vocalize.ai برای انتخاب بهترین دستیارصوتی آزمایشی برگزار کرد. در این آزمایش عملکرد دستیار گوگل (Google Assistant)، سیری (Siri) و الکسا (Alexa) مورد بررسی قرار گرفت.

آن‌ها با تعداد مشخصی از کلمات با سه لهجه‌ی مختلف آزمایش شدند. لهجه‌‌های بومی آمریکایی، هندی و چینی. هر سه آن‌ها به لهجه بومی آمریکایی به‌طور کامل جواب می‌دادند. درصد فهم این دستیاران صوتی هنگامی که از لهجه هندی استفاده شد هنوز هم خوب بود. اما تفاوت بین این دستگاه‌ها زمانی مشخص شد که فردی با لهجه چینی شروع به ارتباط گرفتن با آن‌ها کرد. در این مرحله از آزمایش، دستیار گوگل فاصله‌ی زیادی از رقبای خود گرفت. دستگاه‌های دیگر به خوبی توان فهم دستورات داده شده به این لهجه‌ را نداشتند. در واقع این مرحله از آزمایش نشان داد گوگل زمان بیشتری برای توسعه‌ی دستیار صوتی خود گذاشته است.

چند آزمایش دیگر هم بر روی این سه دستگاه انجام شد. یکی از آن‌ها آزمایش صحبت کردن در فضای شلوغ بود. هنگامی که در محیطی شلوغ با این دستیارها صحبت می‌کنیم چه نتیجه‌ای انتظار ما را می‌کشد؟ باز هم در این آزمایش گوگل امتیاز بالاتری گرفت. و بار دیگر توانایی خود را به رخ کشید.

پس از این آزمایش محققان گفتند: صحبت کردن با سیری و الکسا مانند زمانی است که با یک فرد که گوش سنگینی دارد صحبت می‌کنید. اما دستیار گوگل مانند فردی است که تمام توجهش به شما است و حتی در شلوغی هم می‌تواند صدای شما را بشنود. با توجه به این آزمایش‌ها اگر قصد دارید از دستیار صوتی استفاده کنید و برای شما مهم است در بیشتر موارد بتوانید ارتباط سریعی با آن داشته باشید، دستیار گوگل بهترین گزینه است.


بیشتر بخوانید: Galaxy note9 نقره‌ای به زودی در آمریکا عرضه خواهد شد


انتهای پیام/

الکسا، سیری یا دستیار گوگل؟

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار