نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات اجتماعی

نقش خانواده را در تربیت فرزندان و پیشگیری از انحرافات اجتماعی تاثیرگذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مازندران گفت: مردم مازندران باید در تربیت و تفهیم  فرزندان خود به نحو احسن اقدام نمایند و فرزندان خود را با افرادی که رفتار خشن و خلاف عرف اجتماعی دارند دور نمایند وامکان دسترسی فرزندان خود را به فضای مجازی محدود کنند.

وی افزود: نقش مؤثر خانواده در پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، اما اینکه خانواده از چه نوع ساختاری برخورداراست و روابط بین اعضای خانواده چگونه باید باشد تا بتواند نقش خود را در پیشگیری از انحرافات اجتماعی به خوبی ایفا کند، بسیار مهم است.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران با توجه به زمینه‌ های وسیع انحراف، از طریق عواملی مانند اینترنت، ماهواره وفضای مجازی که به تأثیرپذیری زیادی بر نوجوانان و جوانان دارد، گفت: ضرورت توجه خانواده‌ ها به شیوه‌ های کاربردی تربیت صحیح و عوامل پیشگیری بسیار مهم بوده و می‌ توان با  مراجعه به احادیث و ترویج تعلیمات الهی و آگاه سازی فرزندامان از خطرات اجتماعی حاصل از فضای مجازی گام موثری در تربیت فرزندانمان برداریم.

وی افزود: تحصیل، علم ودانش فرهنگ اسلامی باید در بین جوانان نهادینه شود، بطوری که فرهنگی ایرانی، تولید ایرانی و استفاده از تولیدات ایرانی جایگزین فرهنگ و تولیدات خارجی شود.

حسینی عالمی گفت: دستگاه قضایی عزم جدی در برخورد قاطع با اراذل و اوباش، مخلان نظم اجتماعی و مجرمان خطرناک در  مازندران داشته و به منظور افزایش امنیت جامعه، سختگیری‌ های قانونی بر زندانیان سابقه دار و مجرمان  خطرناک خواهد داشت.

وی افزود: ۲۷ هزارو ۷۹۸ فقره پرونده ۵ ماه نخست امسال در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شد که ۲۷ هزارو ۹۸۰ فقره پرونده مختومه شد.

انتهای پیام/ م

پیشگیری از انحرافات اجتماعی با کمک خانواده‌ ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.