خسارت به بخش کشاورزی و دام خرمشهر در پی شوری آب

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: خسارت وارده ناشی از کم آبی و شوری آب به بخش کشاورزی و دام این شهرستان ۱۴۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛محمد مطرودی مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از آب شور پرداخت و گفت: شوری آب رودخانه کارون موجب نابودی ۱۰۰ درصدی بیش از ۱۲ هزار اصله نخل پاجوش و مثمر شد.

وی از کاهش ۵۰ درصدی عملکرد هشت هزار اصله نخل مثمر خبر داد و افزود: علاوه بر این ۱۹۰ هکتار کشت سبزیجات و ۱۴۰ هکتار یونجه نیز به دلیل شوری آب از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ اصله انواع پاجوش نخل در خرمشهر کاشته شد و از این میزان ۷۰ درصد آن شامل اصله پاجوش نخل از نوع برحی و سایر ارقام پاجوش از بین رفت.

مطرودی تلف شدن ۶۰ راس دام سنگین را از دیگر خسارت وارده ناشی از خشکسالی امسال برشمرد و افزود: ۵۰ راس دام سبک و ۴۰۰ قطعه طیور نیز در سطح روستا‌های خرمشهر تلف شدند.

وی در ادامه گفت: به منظور بررسی خسارت وارده به بخش کشاورزی، دامداری و شیلات شهرستان خرمشهر قرار است نمایندگانی از وزارت کشور و مدیریت بحران وزارت کشور به این شهرستان سفر کنند تا از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان ماهی قرار گیرند.

انتهای پیام/ د

شوری آب و خسارت به کشاورزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.