ترکیه کمک‌های خود به «آنروا» را چهار برابر کرد

ترکیه با راه‌اندازی یک پویش مردمی، کمک‌های مالی خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را چهار برابر کرد.

ترکیه کمک‌های خود به «آنروا» را چهار برابر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، هدی صعبی، سخنگوی آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در لبنان اعلام کرد در پی توقف کمک های مالی آمریکا به این آژانس، دولت ترکیه کمک های خود به این نهاد بین المللی را چهار برابر کرده است.

صعبی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه توضیح داد آنروا در تلاش است تا پس از تصمیم آمریکا مبنی بر توقف کمک‌های مالی به این نهاد، از عهده حل مشکلات مالی خود برآید.  وی گفت: برخی موسسات بشردوستانه به ما پیشنهاد کمک داده اند و تعدادی از کشورها از جمله ترکیه نیز کمک های خود را افزایش داده اند.

این مقام اظهار داشت پس از توقف کمک های مالی آمریکا به آنروا، دولت ترکیه حجم کمک های مالی خود را به این سازمان چهار برابر کرده است.

صعبی رقم دقیق کمک های مالی ترکیه را اعلام نکرد. او گفت بخش عمده‌ای از کمک های مالی ترکیه به آنروا از طریق کمپین مردمی تامین شده و قرار است ادامه یابد.

پیشتر دولت اسپانیا به عنوان یکی از تامین کنندگان کمک های مالی آنروا اعلام کرد قصد دارد با دو برابر کردن کمک خود به آنروا به تصمیم آمریکا واکنش نشان دهد.

مقامات آنروا هشدار دادند وجوه موجود در صندوق آنروا تا پایان ماه سپتامبر کافی است ولی گفته می شود در صورت عدم تامین بودجه مورد نیاز، این آژانس با کسری 217 میلیون دلاری مواجه شود.

در تارخ 31 اوت سال جاری میلادی، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد همه کمک های مالی خود به آنروا را متوقف می کند. آمریکا بزرگترین تامین کننده مالی این سازمان بود.

آژانس سازمان ملل برای کمک به آواره‌های فلسطینی در سال 1949 با هدف کمک به پناهندگان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری، اردن، لبنان و سوریه تاسیس شد.

کشورهای تامین کننده کمک های مالی این سازمان قرار است تا پایان ماه جاری میلادی نشستی در نیویورک برگزار کنند و راهکارهای تامین بودجه این آژانس را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار