در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرداخت تسهیلات 10میلیون تومانی بازسازی به زلزله‌زدگان کرمانشاه/ جشن بازسازی کرمانشاه نیمه اول سال 98 گرفته می‌شود

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از تصویب پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.

پرداخت مجدد تسهیلات بازسازی به زلزله‌زدگان کرمانشاه/ جشن بازسازی کرمانشاه نیمه اول سال 98 گرفته می‌شود

خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه 35 هزار واحد مسکونی براثر زلزله سال گذشته تخریب و 60 هزار واحد خسارت تعمیراتی دیده‌اند، گفت: اولویت بازسازی واحدها در روستاها بود که متعهد شدیم 12 هزار و 500 واحد مسکونی را تا ابتدای مهر بازسازی و به مردم تحویل دهیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 33 هزار و 728 واحد در مرحله پی‌کنی، 40 هزار و 145 واحد در مرحله آرماتوربندی، 23 هزار و 790 واحد در مرحله اسکلت، 17 هزار و 323 واحد در مرحله دیوارچینی، 17 هزار و 600 واحد در مرحله اجرای سقف، 11 هزار و 700 واحد در مرحله گچ‌ و خاک و 10 هزار و 40 واحد در مرحله نصب در و پنجره قرار دارد.


بیشتر بخوانید: بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه چقدر پول می‌خواهد؟ 


خواجه‌ای تأکید کرد: در بخش تعمیراتی از 60 هزار واحد، 57 هزار واحد آغاز شده و هم‌اکنون عملیات تعمیرات 51 هزار و 700 واحد به اتمام رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی روستایی با نرخ 4 درصد برای واحدهای احداثی خبر داد و گفت: 5 میلیون تسهیلات بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و 2 میلیون کمک بلاعوض معیشتی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی از ارائه سیمان و آهن‌آلات ارزان‌قیمت در این مناطق خبر داد و افزود: 34 هزار تن آهن‌آلات ارزان‌قیمت با نرخ سال گذشته ارائه شده تا روند بازسازی کند نشود.

خواجه‌ای تأکید کرد: تمامی مراحل آواربرداری، نظارت، پروانه ساخت و تهیه نقشه در این مناطق رایگان بوده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه 12 هزار و 500 واحد روستایی به متقاضیان تحویل داده می‌شود، گفت: خوشبختانه سرعت عملیات بازسازی و نوسازی با همکاری مردم بسیار خوب است و افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیری در این بخش نگذاشته است.

وی تأکید کرد: متقاضیان در شهرها 40 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی، 6 میلیون تومان بلاعوض و10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و 2میلیون بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای نیمه اول سال 98 را زمان پایان بازسازی تمامی واحدهای خسارت‌دیده در کرمانشاه اعلام کرد و گفت: به طور قطع با همکاری مردم و تأمین مصالح ساختمانی، ساخت این واحدها تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اعلام کرد: با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم و همکاری کارخانجات، سعی کرده‌ایم از آهن‌آلات و مصالح مرغوب استفاده کنیم و تأثیر گرانی‌ها را در این بخش به حداقل برسانیم.

وی در پایان گفت: دولت به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی مجددا 10 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای احداثی در شهرها و 5میلیون بلاعوض و 5میلیون تسهیلات ارزان قیمت برای واحدهای احداثی در نظر گرفته که به‌زودی بانک‌ها پرداخت آنها را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر در روند بازسازی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار