پوشک‌های احتکار شده از فضای مجازی سر در آوردند +تصاویر

برخلاف کمبود پوشک در بازار و ایجاد مشکل برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، برخی در فضای مجازی به فروش این کالای کمیاب اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معضل احتکار و گرانفروشی کالاهای پر مصرف و ضروری مورد احتیاج مردم، مسئله‌ای است که این روزها به یکی از مباحث داغ کاربران فضای مجازی تبدیل شده و واکنش مختلفی را به دنبال داشته است.

برخی از کاربران با انتشار پست ها و پیام‌های مختلف  ابراز نارضایتی خود را از فروشندگان و تولید کنندگان بی انصاف اعلام کرده و برخی دیگر با لحنی معترض و کنایه آمیز وارد کنندگان  محتکر را  مورد خطاب قرار داده‌اند.

طی روزهای اخیر خانواده‌هایی که  نوزاد و فرزند کوچک و یا سالمند بیمار و  زمینگیری در خانه دارند، برای تهیه پوشک مورد نظر او با مشکلاتی چون کمبود شدید این کالا در بازار و گرانی بیش از حد آن مواجه هستند.

مسولان سازمان تعزیزات حکومتی نیز طی گزارش‌هایی که از طریق مردم دریافت کرده و همچنین با بازدیدهایی که از برخی واحدهای تجاری فعال که در خصوص خرید و فروش پوشک فعالیت دارند به عمل آورده‎اند به انبارهای متعدد در سراسر کشور که مقادیر قابل توجهی از این کالا را احتکار کرده بودند روبرو شده و متخلفان وقوع چنین اقداماتی را جریمه کردند.

وقتی پوشک‌های احتکار شده سر از فضای مجازی درمی‌آورد+تصاویر

با وجود تفاسیری که اعلام شد و برخلاف کمبود پوشک در بازار و ایجاد مشکل برای خانواده‌هایی که در شرایط فوق به سر می‌برند، برخی سودجویان  به صورت ناشناس و در قالب کاربر فضای مجازی، در این فضا به فروش این کالای کمیاب اقدام کرده‌اند.

فرصت مغتنمی که فضای مجازی و نبود نظارت کافی از سوی مسئولان برای متخلفان فراهم کرده است، پای محتکران و دلالان اجناس مختلف و از جمله پوشک بچه را از دنیای حقیقی و ذره بین نظارت تعزیزات حکومتی، به این فضا کشانده تا بتوانند با دردسری کمتر، سود بیشتری به جیب بزنند.وقتی پوشک‌های احتکار شده سر از فضای مجازی درمی‌آورد+تصاویر

این نخستین باری نیست که فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، بستری ساده و به دور از بگیر و ببندها و نظارت‌های کافی را برای متخلفان فرصت طلب به وجود می‌آورد و کاربران و مخاطبان آن‌ها را با دردسر روبرو کرده و مال باختگان را گیج و سردرگم رها می‌کند.

وقتی پوشک‌های احتکار شده سر از فضای مجازی درمی‌آورد+تصاویر

به نظر می‌رسد مسئولان نظارت بر فعالیت کاربران شبکه‌ها و سایت‌های اینترنتی که مجوز فعالیت و کسب و کار را برای انجام معاملات و خرید و فروش‌های مجازی مهیا می‌کنند، راه چاره‌ای نیز برای رصد و پایش فعالیت‌هایی که در بستر فعالیت این شبکه‌ها صورت می‌گیرد بیندیشند و زمینه وقوع تخلفات مختلف را محدود کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: احتکار ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
باید این موضوع مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
چرا مسئولان هیچ کنترل و نظارتی نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
واقعا متاسفم ک هیچ گونه نظارتی ندارن و براشون اصلا مهم نیست ک ب چ علت این همه گرانی در این صنف شده است...خواهشن حداقل ب فکر بچها نیستین ب فکر معلولین و سالمندا باشین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Germany
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
میدونیه چیه زمان ما الان مثل زمان امام حسینه -همون طور که یزیدی ها به بچه های معصوم اون زمان رخم نکردند الان هم یزیدهای این زمان به بچه ها رخم نمی کنند.آخه پوشاک بچه وشیر خشک راهم باید احتکار کنید که گرون بشه واقعا بعضی ها چطور دلشون میاد.واقعا متاسفم
آخرین اخبار