برگزاری یادواره «۷۲ عاشورایی منطقه شنب‌غازان» درتبریز

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) یادواره بزرگ «۷۲ عاشورایی منطقه شنب‌غازان» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  یادواره «۷۲ عاشورایی منطقه شنب‌غازان» روز دوشنبه ۲۶ شهریور همزمان با ششم محرم، پس از اذان مغرب و عشا، با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از پیشکسوتان فرهنگ ایثار و حماسه و شهروندان متدین و انقلابی محله تاریخی شنب‌غازان در مسجد اعظم المهدی شنب‌غازان برگزار می‌شود.

محله تاریخی و انقلابی شنب‌غازان در غرب تبریز، از محلات نامدار در دفاع از کیان انقلابی است که ده‌ها شهید سرافراز را تقدیم جبهه‌های نبرد کرده‌است.

این محله اصیل همچنین با تقدیم «شهید اکبر زوار جنتی» از شهدای مظلوم جبهه جهانی مقاومت اسلامی، پایمردی خود را در دفاع از آرمان‌های والای انقلاب ثابت کرده‌است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، با حضور در یادواره «۷۲ عاشورایی منطقه شنب‌غازان» به عنوان میهمان ویژه، به تبیین ارتباط تاریخی فرهنگ عاشورا با مبانی انقلاب و دفاع مقدس خواهد پرداخت.

همچنین حاج مهدی خادم آذریان، مداح باصفای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در این مراسم به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) می‌پردازد.

این گزارش حاکی است در آستانه برگزاری یاواره ۷۲ عاشورایی منطقه شنب‌غازان، فضای کلی این محله تاریخی، حال و هوای عاشورایی گرفته و شهروندان این محله با نصب کتیبه‌ها و بیرق‌های عزاداری و تصاویر شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، خود را مهیای برگزاری یکی از خاطرانگیزترین یادواره‌های سال‌های اخیر کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/ش

یادواره ۷۲ عاشورایی منطقه شنب‌غازان برگزارمی شود

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار