عزاداران در ذبح دام های نذری رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند

 معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه خواستار رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام های نذری و تهیه گوشت برای مراسمات شد‌.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه علیرضا امیری معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه ، گفت: هم استانی ها و خیران می توانند دام قربانی خود را از میدان های عرضه دام زنده که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی می باشد، تهیه نمایند.

 امیری در ادامه افزود: ذبح دام در معابر و خیابان ها علاوه بر انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان موجب آلودگی زیست محیطی می شود به همین دلیل خیران می توانند دام های قربانی خود را در نزدیکترین کشتارگاه دام زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح نمایند و یا اگر در منزل اقدام به این سنت نیکو می نمایند می بایست با رعایت کامل مسائل بهداشت فردی و محیطی، اقدام به این کار کرده و در صورت تمایل می توانند از نظارت رایگان بهداشتی دامپزشکی توسط اکیپ های سیار بهره مند شوند.

معاون سلامت اداه کل دامپزشکی توصیه کرد به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت دام قربانی را 24 ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) را 48 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتی گراد) نگهداری کرده سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

وی اضافه کرد سامانه تلفنی چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات رایگان به هم استانی ها می باشد.

انتهای پیام/ز

توصیه های بهداشتی دامپزشکی در ایام محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار